شناسهٔ خبر: 41207754 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره شمالی برای بازگشت به پای میز مذاکرات

پنتاگون امروز بیانیه‌ای را مبنی بر درخواست وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا برای بازگشت کره شمالی به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مشترک انتشار یافته از سوی پنتاگون، وزیران دفاع آمریکا، ژاپن و استرالیا از کره‌شمالی خواستند تا به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.

در این بیانیه آمده است «لیندا رینولدز»، وزیر دفاع استرالیا، «تارو کانو»، وزیر دفاع ژاپن و «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا نشستی مجازی و سه‌جانبه در تاریخ هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) برگزار کردند.

بر اساس بیانیه پنتاگون: «این وزیران نگرانی عمیق خود را به پرتاب‌های موشک‌های بالستیک کره‌شمالی که ابراز کرده آن را تهدیدی جدی برای امنیت بین‌المللی تلقی کردند. آن‌ها همچنین نقض‌های مداوم چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را محکوم دانستند.»

این مقام‌ها همچنین ابراز نگرانی دیگری از اطلاعیه کره‌شمالی مبنی بر اینکه دیگر خود را به توقف موقت آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب‌های موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ملزم نمی‌داند، نیز داشتند.

در همین راستا، وزیران دفاع این سه کشور بار دیگر از کره‌شمالی درخوات کرده و تاکید داشتند تا از اقداماتی که تنش‌ها را افزایش داده و ثبات منطقه‌ای را تضعیف می‌کند، چشم‌پوشی کند، وظایف بین‌المللی خود را انجام داده و اقدامات مشخصی را برای دستیابی کامل و غیر قابل بازگشت تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک اتخاذ کند.

در انتهای این بیانیه نیز تاکید شد که آن‌ها تلاش‌های دیپلماتیک کنونی برای مشارکت کره‌شمالی را ستایش می‌کنند و خواستار بازگشت کره‌شمالی به مذاکره هستند و در نظر دارند تعهدی پایدار داشته باشد. همچنین آن‌ها تعهد خودشان به اجرا و عملی ساختن تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی از روش‌هایی مانند همکاری کنونی در جلوگیری از انتقال‌های غیر قانونی کشتی به کشتی نفت، زغال سنگ و دیگر کالا‌های تحریم‌شده اعلام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما