شناسهٔ خبر: 41189295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی: راه‌آهن چابهار ــ زاهدان معاهدات منطقه‌ای را تقویت می‌کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه راه‌آهن چابهار ــ زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال ــ جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای به‌خصوص معاهده سه‌جانبه ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، دقایقی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به منظور شرکت در آیین آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن زاهدان-چابهار وارد فرودگاه زاهدان شد.

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: پروژه راه‌آهن چابهار ــ زاهدان یکی از محورهای اصلی کریدور شمال ــ جنوب است که تنها بندر اقیانوسی ما را به شبکه ریلی کشور متصل و معاهدات منطقه‌ای به‌خصوص معاهده سه‌جانبه ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می‌کند.

محمد اسلامی با بیان اینکه شبکه ریلی و اتصال به منطقه سیستان و مرز میلک در دست برنامه است گفت: یک قطعه به مسیر زابل شروع شده است و امیدواریم با اجرای این پروژه‌های کلیدی در محور شرق شکوفایی اقتصادی با توسعه زیربنایی حمل‌ونقل سریع‌تر به دست آید.

 در این سفر خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و سیدقاسم بی‌نیاز، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی نیز حضور دارند.

همچنین جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیاتی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در این سفر وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

 انتهای پیام/3139/خ

نظر شما