شناسهٔ خبر: 41185128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وضعیت قرمز کرونا در تویسرکان/ آمار لحظه‌ای در حال تغییر است

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: آمار مبتلایان به کرونا لحظه ای در حال تغییر است بنابراین هشدار باید جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

سیدابراهیم طواف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان از وضعیت قرمز کرونا در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی سبب اوج‌گیری ویروس کرونا در سطح شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه تقریبا همه عمل‌های جراحی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تویسرکان تعطیل شده افزود: علاوه بر ایزوله تنفسی و داخلی ۱ و ۲ به دلیل زیاد شدن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بخش جراحی هم به بیماران کرونایی اختصاص داده شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ نفر مبتلا به کرونا مثبت در بیمارستان بستری هستند خطاب به مردم تاکید کرد: همه ما باید با رعایت اصول اولیه بهداشتی چون زدن ماسک، شستشوی دست، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه تا حد امکان موضوع را جدی بگیریم.

وی از راه‌اندازی مجدد نقاهتگاه شهرستان در سالن ورزشی هلال احمر با توجه به اوج گیری کرونا و افزایش مبتلایان از لغو مراسم عروسی و عزا در سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد: با دادستان رایزنی جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی در منازل نیز انجام شده که این موضوع در حال بررسی است.

طواف‌زاده با اشاره به اجباری شدن استفاده از ماسک برای همه به ویژه در ادارات و اصناف گفت: خدمات تنها به افرادی که ماسک دارند ارائه می‌شود در غیر این صورت پرسنل اداره مربوطه توبیخ خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به کرونا لحظه‌ای در حال تغییر است تصریح کرد: هم اکنون تنها راه ایمن ماندن از این ویروس  رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی فردی و اجتماعی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان ادامه داد: هر بیمار کرونایی با هدف جلوگیری از ابتلای افراد دیگر تا مشخص شدن نتیجه تست در داخل یک اتاق تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این افراد پنج روز تحت درمان قرار گرفته و سپس به آن‌ها آموزش قرنطینه خانگی داده می‌شود البته تعهدنامه برای ماندن در خانه تا بهبودی کامل هم گرفته خواهد شد.

طواف‌زاده با اشاره به  تغییر چهره این ویروس، تاکید کرد: به همان نسبت که افراد بزرگسال درگیر ویروس کرونا می‌شوند اطفال هم می‌توانند به بیماری مبتلا شوند.

وی درباره برخی از مصوبات ستاد مبارزه کرونا شهرستان از اطلاع‌رسانی و هشدار وضعیت قرمز کرونا با هدف آگاهسازی و ترویج رعایت بهداشت در سطح شهرستان بیان کرد: بسیاری از اصناف پرخطر شناسایی شدند، اجازه استفاده از فضاهای چون پارک‌ها هم داده نمی‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با اشاره به نمونه‌گیری ویروس کرونا از ۲۹ نفر کادر درمانی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تویسرکان در هفته گذشته، از مبتلا شدن ۶ نفر از پرسنل درمانی به کووید مثبت خبر داد و گفت: همه این افراد در قرنطینه به سر می‌برند.

وی ماندن در خانه، ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را از همه مردم برای صیانت از سلامت خود و جامعه به ویژه کادر درمان برای مراقبت از آن ها خواستار شد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۰/ 

نظر شما