شناسهٔ خبر: 41179670 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

محکومیت ترور تحلیلگر عراقی

مقامات دولتی و گروه‌های سیاسی عراق، ترور هاشم الهاشمی، تحلیلگر امنیتی عراقی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق بر مجازات عاملان ترور تاکید کردند.
 
نخست وزیر عراق گفت دولت اجازه نخواهد داد روند ترور‌ها بار دیگر به عراق بازگردد. سازمان حشدالشعبی عراق و جریان حکمت ملی با محکوم کردن ترور این تحلیل‌گر عراقی بر مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

سفارت کشورمان در بغداد ترور "هشام الهاشمی" را محکوم کرد. در بیانیه سفارت ایران در بغداد آمده: جمهوری اسلامی همواره از ثبات و امنیت عراق حمایت می‌کند و این اقدامات را تلاش برای بازگرداندن خشونت به عراق می‌داند.
 
نوری المالکی: ترور الهاشمی تلاش برای کشاندن عراق به هرج و مرج است
نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق روز سه‌شنبه تاکید کرد که ترور هشام الهاشمی، تحلیلگر مسائل امنیتی و راهبردی تلاش برای کشاندن کشور به هرج و مرج، کشتار و جنایت است.

المالکی در توئیتی ترور پژوهشگر برجسته و کارشناس امنیتی، هشام الهاشمی را محکوم کرد و هشدار داد که این اقدام‌ها کشور را به آشوب و هرج و مرج می‌کشاند.
وی تاکید کرد که این جنایت تلاشی برای فرو بردن عراق به هرج و مرج و کشتار از طریق اتهامات متقابل است که بر وحدت کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.
رئیس ائتلاف دولت قانون افزود: این ترور توطئه‌ای برای اختلاف افکنی و شکاف است و باید مراقب نقشه‌های دشمنان عراق بود.

الهاشمی شامگاه دوشنبه در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه‌های عراقی باز می‌گشت، مقابل خانه اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه قرار گرفت.
در فیلمی که از صحنه ترور منتشر شده چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت وی را تعقیب می‌کنند و پس از توقف خودرو یکی از موتورسواران وی را در داخل خودرواش به رگبار می‌بندد.
 
بر اساس اعلام منابع عراقی، گروه تروریستی داعش مسئولیت ترور این تحلیلگر امنیتی و رسانه‌ای را برعهده گرفته است.
 
مصطفی الکاظمی همچنین ساعاتی پس از ترور هشام الهاشمی فرمانده لشکر اول پلیس فدرال، سرتیپ ستاد «محمد قاسم فهد» را به دلیل ناتوانی در انجام وظیفه برکنار کرد.

سازمان الحشدالشعبی نیز با صدور بیانیه‌ای ترور الهاشمی را محکوم کرد.

نظر شما