شناسهٔ خبر: 41160594 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیشگیری از خاموشی تابستانه با مدیریت مصرف برق در فارس

معاون فروش و خدمات مشترکین اداره برق شیراز از مردم خواست تا با کنترل مصرف انرژی مانع از اعمال خاموشی در تابستان جاری شوند.

صاحب‌خبر -

 حسین صالحی در گفت وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی فارس در شیراز با اشاره به اینکه زمان اوج مصرف در شش ماهه ابتدای سال در روز بین ساعت ۱۳ تا ۱۷ و در شب بین ساعت ۱۹ تا ۲۳ است،گفت: در این دوبازه زمانی برای مشترکین خانگی و تجاری بهای برق مصرفی بیشتر محاسبه می‌شود بنابراین بهتر است مشترکین در این ساعات بیشتر در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
وی با اشاره به اینکه کولر آبی نسبت به کولر گازی و اسپیلت کم‌مصرف‌تر است، افزود: دور کند کولر آبی کم‌مصرف‌تر بوده و کولرهای گازی و اسپیلت نیز بهتر است در دمای ۲۴ تا ۲۵ درجه تنظیم شوند.
وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی در خرداد ماه ۹۹ نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته، گفت: در این زمینه حتی نسبت به هفته گذشته نیز شاهد افزایش ده درصدی مصرف انرژی در شهر شیراز بوده‌ایم.
صالحی در این راستا از مردم خواست در روز جهت تنظیم نور منازل، پرده‌ها را کنار زده و از نور خورشید استفاده کنند همچنین در ساعات خنک‌تر با باز کردن پنجره‌ها، دمای هوای منزل را خنک نگه دارند.
وی افزود: استفاده از لامپ‌های مدادی پرمصرف به ویژه توسط مشترکین تجاری این روزها بسیار دیده می شود که بهتر است با لامپ‌های کم مصرف جایگزین شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین اداره برق شیراز گفت: تنها در صورت مدیریت مصرف از سوی مشترکین می توانیم شاهد سپری شدن تابستانی آرام و بدون خاموشی همچون سال گذشته باشیم.
صالحی با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق در سال جاری گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در ۲۸ فروردین ماه ۹۹، از ابتدای اردیبهشت ماه بهای برق را هفت درصد افزایش دادیم و در صورتی که مشترکین، الگوی مصرف را که از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریورماه ۳۰۰ کیلو وات ساعت تعیین شده است، رعایت نکنند ۱۶ درصد به این میزان اضافه شده و در نهایت باید بهای برق را با ۲۳ درصد افزایش بپردازند.
وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف توسط مشترکین خانگی و تجاری گفت: در صورت عدم رعایت ناچار به مدیریت بار و کنترل مصرف و در نهایت اعمال خاموشی هستیم.

انتهای پیام/ س

نظر شما