شناسهٔ خبر: 41148843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شاخص بورس ۳۴ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد بیش از ۳۴هزار واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۵هزار واحد قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۳ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۸۰۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۴ هزار و ۶۴ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۰۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های خدمات انفورماتیک، بورس اوراق بهادار و نفت بهران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۰۱۰ واحد، کل (هموزن) ۵۳۹۶ واحد، قیمت (هموزن) ۳۵۵۵ واحد، آزاد شناور ۴۷۷۶۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۳۱۷۴۰ و ۴۰۸۳۵ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۷ هزار و ۱۹۱ میلیارد تومان در ۹۳۷ هزار و ۱۴ نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۹۸ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۲۸۵ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، اعتباری ملل و بیمه کوثر بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس به نام خود ثبت کردند.

نظر شما