شناسهٔ خبر: 41143094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار خوزستان:

خوزستان آمادگی لازم جهت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی ذوالفقار را دارد

شریعتی با بیان اینکه باید در کنار هر جشنواره دبیرخانه دائمی برای مستندسازی، تحلیل محتوا و باراندیشی مستمر تشکیل شود گفت: خوزستان آمادگی لازم برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی ذوالفقار را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (یکشنبه 15 تیر) در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی ذوالفقار (گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: سردار سلیمانی خدمات ارزنده بسیاری چه در دوران جنگ تحمیلی و چه پس از آن به مردم خوزستان ارائه داد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم این استان همیشه قدردان این شهید بزرگوار هستند و نمونه آن را می‌توان در تشییع پیکر باشکوه سردار دل‌ها و یاران شهیدش مشاهده کرد افزود: استقبال مردم خوزستان در مراسم تشیع سردار سلیمانی در عرصه بین‌المللی پاسخ دندان‌شکنی به تخریب‌ها و تبلیغات دشمن پیرامون رابطه مردم این استان با نظام جمهوری اسلامی بود.

 

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در جامعه و عرصه فرهنگی و هنری بسیار تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: هر شعار و پدیده‌ای که با هنر و ادبیات همراه باشد در ذهن و ضمیر انسان‌ها ماندگار خواهد ماند.

 

شریعتی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و منابع پژوهشی در خصوص موضوعات این جشنواره، انتظار داریم شاهد پویش‌های خلاق و نوینی در این زمینه باشیم و ضمن برقراری یک رقابت سازنده، بستر پژوهش و مشارکت اجتماعی نیز فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای وظیفه سنگینی در برابر تبلور ارزش‌ها دارد عنوان کرد: لازم است در کنار هر جشنواره دبیرخانه دائمی برای مستندسازی، تحلیل محتوا و باراندیشی مستمر تشکیل شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان آمادگی لازم برای راه‌اندازی دبیرخانه دائمی را برای این جشنواره دارد اذعان داشت: با این اقدام می‌توان این حرکت عظیم فرهنگی را برای گسترش جهاد و تلاش در جوامع اسلامی گسترش داد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم رونمایی از این جشنواره همزمان در استان کرمان نیز برگزار شد عنوان کرد: امیدواریم این جشنواره را در حوزه‌های شعر، پویانمایی، تئاتر و ... در وصف و یاد سردار دل‌ها، سرباز فداکار وطن سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار کنیم تا این استان بتواند بخشی از دین خود را نسبت به این سرباز مخلص و فداکار وطن ادا کند.

 

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از پوستر جشنواره بین‌المللی ذوالفقار با حضور حجت‌الاسلام موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا شریعتی استاندار خوستان و محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان رونمایی شد.

 

در این مراسم که به همت موسسه فرهنگی هنری طلوع نور بصیرت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان برگزار شد، تصویری از دیدار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مادر شهید علی هاشمی به برادر شهید هاشمی اهدا شد.

 

پایان پیام/72

نظر شما