شناسهٔ خبر: 41135064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی همزمان با سالگرد شهید سلیمانی در دی ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز ۱۵ تیرماه در مراسم رونمائی از پوستر و انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در کرمان که در ارتباط ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارشاد و خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، گفت: جامعه فرهنگی هنری جزو نخستین گروه‌هایی بودند که بعد از شهادت سردار سلیمانی در کرمان برنامه‌هایی اجرا کردند و در سومین روز شهادت ایشان نخستین برنامه اجرا شد.

او افزود: امروز شاهد توسعه و گسترش کار هنرمندان به دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی هستیم که قرار است در کرمان با سه موضوع خیابانی، صحنه‌ای و نماشنامه نویسی برگزار شود و در دی ماه و همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزاری جشنواره را خواهیم داشت.

علیزاده تصریح کرد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در ۱۰ موضوع برگزار می‌شود که شامل سردار آسمانی و مردم داری، سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم است و تا پایان شهریورماه دریافت و ارزیابی آثار را خواهیم داشت و فرصت دریافت آثار نمایشنامه نویسی تا آبان ماه است و برگزاری جشنواره در دی ماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: علاوه بر جشنواره تئاتر، ۱۰ برنامه در سطح استانی، ملی و بین المللی تعریف شده که به ستاد برگزاری برنامه‌های سردارسهید سلیمانی در استان و کشور ارائه شده و مهم‌ترین برنامه جایزه فرهنگی ادبی سردار سلیمانی است.

علیزاده اظهار داشت: جشنواره بین المللی هنر‌های معاصر نیز در حال تهیه طرح است که به تدریج این برنامه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/س

نظر شما