شناسهٔ خبر: 41110260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آغاز فعالیت 16 پایگاه سنجش در خراسان جنوبی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان استان در 16 پایگاه سنجش از امروز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمد علی واقعی صبح امروز در آیین افتتاح طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان که در مدرسه استثنایی پویای بیرجند، بر گزار شد؛ عنوان کرد: پیش بینی می شود بیش از  هزار 12 و 500  نوآموز بدو ورود به دبستان توسط 120 نفر از مجرب ترین فرهنگیان استان در این پایگاه ها سنجش شوند.

وی، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل‌شده، یک قطعه عکس ۳ در ۴ و پرداخت مبلغ ۴۰۰ هزار ریال را از جمله مدارک لازم برای انجام سنجش، برشمرد و ابراز داشت: امسال به دلیل شرایط کرونا این طرح از ۱4 تیر ماه تا آخر شهریور برای نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام خواهد شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: ارزیابی های مراقب سلامت شامل قد، وزن، مشکلات جسمی حرکتی، پوست، مو، دهان و دندان، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی و ارزیابی آمادگی تحصیلی در پایگاه های اولیه انجام می شد و  در صورت مشکوک بودن، نوآموز ؛ جهت ارزیابی تخصصی ارجاع می شود.

وی بر لزوم رعایت تمام موارد بهداشتی در پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان تأکید کرد و ادامه داد: هر پایگاه با توجه به جمعیت نوآموز، نیازمند حداقل یک نیروی خدماتی آموزش دیده به منظور اجرای برنامه مدون نظافت و ضد عفونی، دفع بهداشتی زباله، نظارت بر وجود صابون مایع و سایر نکات بهداشتی است.

واقعی با اشاره به ضرورت تکمیل و به روز رسانی نرم افزار  سلامت در بازه زمانی هر سه روز یکبار توسط عوامل اجرایی پایگاه ها در سامانه سلامت؛ اضافه کرد: مدیر هر پایگاه باید فرآیندی برای کنترل ورود احتمالی و جدا کردن دانش آموزان و کار کنان بیمار یا مشکوک به بیماری افراد دارای تب، سرفه خشک، تنگی نفس، اختلال بویایی و چشایی از افراد سالم مشخص کند.

وی با بیان این که غربالگری و بیماریابی در پایگاه های سنجش ضروری است، خاطر نشان کرد: در این میان خود اظهاری والدین در مورد این بیماری نکته مهمی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: سطوحی که توسط افراد لمس می‌شوند،  باید به طور مرتب و در فواضل زمانی کوتاه و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا ضد عفونی شوند و تهویه مناسب در کلیه نقاط پایگاه های سنجش برقرار باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر ضدعفونی آبخوری، دستشویی‌ها و توالت ها حد اقل دو بار در  بازه زمانی یک ساعت یاد آور شد: پایگاه ها باید دارای آب آشامیدنی سالم، وسایل بهداشتی، صابون مایع و محلول‌های مناسب ضد عفونی کننده و امکانات مدیریت زباله باشند و دستورالعمل‌های بهداشت محیط و گندزدایی را رعایت کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر  استفاده آزماینده ها و کارکنان از ماسک و دستکش در مدت زمان حضور در پایگاه تأکید کرد و یاد آور شد: ترجیحا از بزرگترین فضاهای موجود برای حضور نوآموزان و والدینشان استفاده شده و  همه پایگاه‌ها باید فضایی را برای اتاق انتظار در نظر گرفته و چیدمان  این فضا به نحوی باشد که فاصله اجتماعی رعایت شده و فضا تهویه مناسب داشته باشد.

واقعی تشریح کرد:  آزماینده موظف است هر بار هنگام ورود و خروج از اتاق با استفاده از محلول ضدعفونی کننده بر پایه الکل ۷۰ درصد دست‌های نو آموز را ضد عفونی کرده و توصیه‌های بهداشتی در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا بر اساس آخرین پروتکل ستاد ملی کرونا از قبیل ممنوع تماس افراد با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی کردن را رعایت نماید.

نظر شما