شناسهٔ خبر: 41100921 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام ارشد حماس: عادی‌سازی روابط با تل‌آویو خیانت به فلسطین است

تهران-ایرنا- عضو ارشد جنبش حماس روز جمعه خطاب به برخی کشورهایی که درصدد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، از این اقدام به خیانت یاد کرد و گفت: دست از خیانت برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بردارید، چرا که تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.

صاحب‌خبر -

«منصور بریکه» امروز (جمعه) در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تصریح کرد: که آمریکا در ایجاد درد و رنج ملت فلسطین شریک رژیم صهیونیستی است.

درخواست توقف عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی پس از آن اعلام می‌شود که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از امضای توافقنامه همکاری دو شرکت اسرائیلی  با ۴۲ شرکت‌ اماراتی برای توسعه فناوری‌های مبارزه با کرونا خبر دادند.

بریکه تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده است که ملل اسلامی و عربی از مرحله محکوم کردن و مردود دانستن جنایت‌های رژیم صهیونیستی وارد مرحله عمل شوند.

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اظهار کرد: دامنه درگیری با دشمن باید گسترش یابد و قدس، کرانه باختری و منطقه حضور اشغالگران را دربر گیرد.

وی افزود: ما به آسانی از کنار نقشه‌های رژیم صهیونیستی نخواهیم گذشت و امروز در مسیر آزادسازی تمام خاک فلسطین گام برمی‌داریم.

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک فلسطین نیز در گفت وگو با المیادین تصریح کرد:اولویت ما برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری مقاومت است ، اما اگر اما اگر اسرائیل اشغالگر مرتکب هرگونه حماقتی شود، نحوه پاسخگویی به این اقدام در دستور کار مقاومت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ضروری است تمام جامعه ملی فلسطین در ترسیم سازوکارها و راهبرد مقابله با رژیم صهیونیستی در واقعیت مشارکت داشته باشند.

ابوظریفه همچنین گفت: کسانی که بدنبال آن هستند که در موضوع مقابله با رژیم صهیونیستی، غزه را از کرانه باختری جدا کنند، محاسباتشان راه به جایی نخواهد برد و شکست می‌خورند.

در همین راستا، «صالح العاروری» معاون رییس دفتر سیاسی حماس و «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح روز پنجشنبه در یک نشست خبری مشترک که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن کنار گذاشتن اختلافات بر همکاری مشترک برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

بنیامین نتانیاهو ۱۷ مه ۲۰۲۰ (۲۸ اردیبهشت۹۹) در کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که دیگر زمان الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری به خاک اسرائیل فرا رسیده است.

سرانجام نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک هفته پس از این سخنرانی اعلام کرد که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری یکم ژوئیه جاری انجام می‌شود و تغییری در این برنامه ایجاد نخواهد شد؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین، اجرای آن به تأخیر افتاد.

نظر شما