شناسهٔ خبر: 41075742 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نجباء: «ثورة العشرین دوم» را رقم می‌زنیم

تسنیم

رئیس شورای سیاسی جنبش نجباء با تاکید بر حتمی بودن اخراج اشغالگران آمریکایی، آورده است: فرزندان عراق امروز در «ثورة العشرین دوم» پیروزی‌های اجدادشان را تکرار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علی الاسدی رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء در پیامی توئیتری با اشاره به یکصدمین سالگرد پیروزی انقلاب عراق علیه اشغالگران انگلیسی در سال ۱۹۲۰، نوشت: "ثورة العشرین" با مرجعیت علمای بزرگی همچون میرزا محمد تقی شیرازی، سید محمد سعید حبوبی، سید محسن حکیم و دیگر بزرگ‌مردان حوزه به نقطه‌عطفی مهم در تاریخ عراق تبدیل شد.

بیشتر بخوانید:

حمله به پایگاه ۴۵ حشد الشعبی شوی تبلیغاتی بود

الاسدی با بیان اینکه این انقلاب الگویی موفق از وحدت و یکپارچگی ملی را به جا گذاشت، به مشارکت همگانی مردم عراق در پیروزی این انقلاب اشاره و تاکید کرده است: همان‌گونه که شیخ شعلان ابو الجون در جنوب به ایفای نقش پرداخت، شیخ ضاری المحمود در مناطق غربی به کمک انقلاب شتافت و دست در دست هم عراق را آزاد کردند. علمای حوزه نجف به همراه علمای الانبار و سامراء یکصدا علیه استعمار قیام کردند.

رئیس شورای سیاسی نُجَباء در پایان خاطرنشان کرده است: نوادگان این چهره‌های شاخص نیز امروز در «ثورة العشرین دوم» پیروزی‌های اجدادشان را تکرار کرده، اشغالگران آمریکایی را از خاک خود بیرون رانده و حاکمیت در سایه وحدت ملی را محقق خواهند کرد

از سوی دیگر نصرالشمری معاون دبیرکل و سخنگوی رسمی جنبش نجبا تاکید کرد گفتگوی آمریکایی عراقی صرفا نمایشی برای مشروعیت بخشی به حضور نظامیان آمریکایی در عراق است

نظر شما