شناسهٔ خبر: 41075718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنتاگون: روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان تلاش می‌کند 

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت، روسیه با طالبان برای خروج نیروهای واشنگتن از افغانستان تلاش می‌کند. 

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری نشنال، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی با عنوان "تقویت امنیت و ثبات در افغانستان" تصریح کرد که روسیه با همکاری طالبان درصدد تضعیف دولت افغانستان است. 

براساس گزارش پنتاگون، از ماه فوریه (بهمن) ، روسیه با دولت مرکزی، کشورهای منطقه و طالبان برای به دست آوردن نفوذ بیشتر در افغانستان، تسریع در عقب نشینی نیروهای آمریکا و رسیدگی به چالش‌های امنیتی که ممکن است ناشی از عقب نشینی باشد، همکاری داشته است. 

در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) ، دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با طالبان توافق نامه‌ای در مورد خروج نیروهای ایالت متحده از افغانستان و تعهد طالبان بابت پایان خشونت‌ها امضا کرد. 

به دنبال انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مورد نقش روسیه برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، پنتاگون مدعی شد که مسکو برای محدود کردن حضور نظامیان غربی و تشویق عملیات ضد داعش از نظر سیاسی از طالبان حمایت کرده است. 

پنتاگون در حالی مدعی همکاری روسیه با طالبان می‌شود که دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است. 

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند. 

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است. 

به نوشته رسانه آمریکایی، روس‌ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند. 

نظر شما