شناسهٔ خبر: 41075392 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

نحوه نامگذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا گفت: در راستای ایجاد تحول در فرایندهای عملیاتی و معماری برند محصولات، سایپا برای نخستین بار روند نام‌گذاری و تیپ‌بندی محصولات خود را یکسان‌سازی و ساختارمند کرد تا مشتریان گران‌قدر هنگام انتخاب محصول مورد نظر خود نسبت به وضعیت خودرو و ویژگی‌های آن مطلع باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، امیرحسین تابع‌جماعت اظهار داشت: از آنجا که در سنوات گذاشته محصولات سایپا از تیپ‌بندی مشخصی تبعیت نمی‌کرد و یا با تغییراتی در ظاهر و امکانات خودرو نام جدیدی برای آن مشخص می‌شد، با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موضوع در کمیته نام‌گذاری محصولات سایپا مطرح و مصوب شد که رویه گذشته تغییر کرده و نسبت به ساماندهی و ساختارمند کردن نام‌گذاری مدل‌های مختلف از یک محصول اقدام شود.

 

به گفته تابع‌جماعت، گروه خودروسازی سایپا در قالب یک سازوکار مشخص و روندهای معمول در نام‌گذاری، نسبت به تغییر نماد محصولات خود اقدام کرده است تا مشتریان و رسانه‌ها در شناسایی مدل‌های جدید از محصولات این گروه خودروسازی دچار ابهام نباشند.

 

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بر اساس رویه جدید، محصولات سایپا با استفاده از حروف اختصاری انگلیسی در ۵ مدل، تیپ‌بندی می‌شوند. اولین تیپ که تیپ پایه و اولیه محصولات به شمار می‌رود، با پسوند S (نخستین حرف از واژه Standard) مشخص خواهد شد. بدین جهت اگر شما در لیست محصولات سایپا با خودروی سایناS روبه‌رو شدید، به این معناست که این خودرو در سطح پایه و استاندارد قرار دارد.

 

وی افزود: تیپ بالاتر که در رده دومین تیپ از محصولات سایپا نام‌گذاری خواهد شد، با پسوند G برگرفته از واژه Graded شناخته می‌شود. زمانی که در کنار نام یک مدل خودرو، حرف G درج شود به معنای آن است که این خودرو امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به مدل S دارد.

 

دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: نشانه دیگری که در ساختار تیپ‌بندی محصولات سایپا مدنظر قرار گرفته حرف L است که بعد از نام محصولاتی درج خواهد شد که Limited Version باشند. محصولات تیپ L آپشن‌های بیشتری نسبت به مدل‌های S و G خواهند داشت و در صورتی که امکانات فنی و ظاهری قابل توجه بیشتری در محصولات سایپا به کار گرفته شود از پسوند E به معنای Exclusive Version و سپس P به نشانه Premium Version استفاده خواهد شد.

 

وی افزود: علاوه بر این چهار گزینه، سایپا پسوند X از واژه Extra را نیز برای معرفی مدل‌هایی متفاوت از محصولات این گروه خودروسازی در نظر گرفته است.

 

تابع‌جماعت با بیان این‌که سایپا پیش‌بینی کرده است که در برخی موارد، مدل‌هایی از یک محصول به بازار عرضه شود که امکاناتی که به آن اضافه شده، آنقدر نیست که بتوان محصول را یک تیپ یا مدل جدیدی به شمار آورد، اظهار داشت: در این حالت مدل جدید نسبت به محصول تیپ‌گذاری شده با واژه پلاس و یک علامت در کنار نام قبلی معرفی خواهد شد.

 

دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: علاوه بر این نشانه‌ها که بیانگر تعداد آپشن‌های یک خودرو در مقایسه با مدل اولیه آن است، گروه خودروسازی سایپا به مدل‌هایی که با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شوند، Auto برگرفته از واژه Automatic و محصولاتی که به صورت دو رنگ تولید می‌شوند، پسوند R برگرفته از واژه Rainbow به معنای رنگین‌کمان اضافه خواهد کرد.

 

گفتنی است این استانداردهای تیپ‌بندی و نام‌گذاری مختص محصولات جدید گروه خودروسازی سایپاست که از ابتدای سال ۹۹ به بازار معرفی می‌شوند و شامل حال محصولات و خودروهای قبلی این گروه نمی‌شوند.

نظر شما