شناسهٔ خبر: 41071835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول عنوان کرد:

ضرورت برخورد با ادمین‌های کانال‌های مخرب

شقایق ابراهیمی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: باید با نظارت گسترده، ادمین‌های کانال های مخرب فضای مجازی شناسایی شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه در شورای پیشگیری و مبارزه یا جرائم خاص استان مرکزی، اظهار کرد: ترویج بی‌عفتی و برهنگی در جامعه ناشایست بوده و مبارزه با آن یک ضرورت عمومی است که در این راستا تمامی دستگاه ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به نظارت بر فعالیت کارکنان دستگاه‌ها افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی موظف به نظارت گسترده بر فعالیت کارکنان دستگاه خود و ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی و رعایت هنجارهای اجتماعی درون دستگاهی هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: برخی کارکنان نهادهای دولتی برخورد مناسبی با خانم مراجعه کننده محجبه ندارند این در حالی است که در مقابل یک خانم بدحجاب سر از پا نمی‌شناسند و این نوع رفتار در نظام اسلامی پذیرفتنی نیست.

موسوی ادامه داد: در همین راستا می‌طلبد کار گروهی متشکل از نمایندگان نهادهای نظارتی، انتظامی، امنیتی و قضایی به منظور نظارت گسترده تشکیل شود.

وی در خصوص فعالیت داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکان بیان کرد: نظارت در این حوزه و مقابله با هر گونه بی‌عفتی و برهنگی باید در دستور کار قرار گیرد و در صورت مشاهده این موارد، بعد از یک نوبت تذکر، مطب یا داروخانه مورد نظر مهر و موم شود.

موسوی اضافه کرد: دسترسی آسان به فضای مجازی عامل اصلی مشکلات فرهنگی در جامعه است و باید با نظارت گسترده، ادمین‌های کانال های مخرب در این فضا شناسایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز در این نشست گفت: برخی کارکنان نهادهای دولتی با پوشش نامناسب و بدون رعایت شئونات اسلامی و عرف جامعه اسلامی در محل کار حاضر می‌شوند که این مهم نیازمند اصلاح از سوی دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی و امنیتی است.

عباس قاسمی ادامه داد: قواعد و قوانین نظام اسلامی میبایست ابتدا از درون نهادهای دولتی اجرا و سپس در لایه‌های مختلف جامعه گسترش پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک خاطرنشان کرد: اماکن دارای مجوز از سوی دولت از جمله دفاتر قضایی، ثبت اسناد و مراکز پیشخوان دولت نیز باید هنجارهای اجتماعی و قوانین نظام اسلامی را رعایت کنند و در صورت مشاهده، پس از یکبار تذکر، مهر و موم خواهند شد.

قاسمی ادامه داد: مکان‌های تولید ناهنجاری اجتماعی از جمله مراکز نصب سیستم‌های صوتی غیر مجاز بر خودروها و مراکز تولیدی پوشاک نامناسب باید توسط نهادهای امنیتی شناسایی و مهر و موم شوند.

وی اضافه کرد: فروشندگان برخی از فروشگاه های لباس‌های ویژه بانوان، مرد هستند که برخورد با این مسئله نیز باید در دستور کار نهادهای مسئول قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: اقدامات خوبی از سوی دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی و امنیتی در خصوص مقابله با سگ‌گردانی صورت گرفته اما می‌طلبد شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها مکان هایی به منظور نگهداری سگ ها اختصاص دهند.

انتهای پیام 

نظر شما