شناسهٔ خبر: 41071796 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار علوم پزشکی آذربایجان غربی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود طی روهای آینده تعداد بیماران بستری و فوتی کووید ۱۹ در استان افزایش خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد آقازاده امروز ۱۱ تیر در چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ درباره وضعیت آذربایجان غربی در روزهای آینده بابیان اینکه آذربایجان غربی به پیک بیماری نرسیده است و در حال حاضر مراحلی از موج اول را طی می کند، افزود: با شرایط موجود در روزهای آینده تعداد بیماران بستری و فوتی کووید ۱۹ در استان افزایش خواهد یافت.

آقازاده بابیان اینکه در حال حاضر بیمارستان های طالقانی، امام خمینی (ره) و امام رضا (ع)، ارومیه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پذیرش می کنند،اظهار کرد: با تکمیل ظرفیت بیمارستان های ذکر شده، در روزهای آینده بیمارستان مطهری ارومیه نیز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در ارومیه پذیرش خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره ثبت رکورد جدید در تعداد بیماران بستری در استان گفت: متاسفانه دیروز  ۸۵۳ نفر بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی در استان بستری شده است که از این تعداد ۳۲۸ نفر به طور قطعی مبتلا به کووید ۱۹ بوده و ۵۲۵ نفر مشکوک به کرونا هستند. همچنین ۴۹ بیمار به ونتیلاتور وصل است که از این تعداد ۱۹ بیمار قطعا مبتلا به کووید ۱۹ هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره تجهیزات درمانی استان بیان کرد: در ماه گذشته ۴ دستگاه سی تی اسکن وارد استان شده است و هیچ مشکلی برای تامین تجهیزات درمانی وجود ندارد و مجوز ایجاد بخش جدید برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما