شناسهٔ خبر: 41065409 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

چرا بالگرد برای اطفای آتش‌سوزی مراتع کرمانشاه اعزام نشد؟

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از امکان اعزام بالگردهای اطفای حریق در صورت وجود نداشتن ملاحظات امنیتی در کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ علی عباس نژاد در گفت‌وگوی زنده خبری در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در منطقه کرمانشاه اظهار کرد: آتش‌سوزی در مناطق صعب‌العبور رخ داده است با وجود این در مناطق بوزین و مرخیل مهار شده است.

وی با بیان اینکه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه تقاضای اعزام بالگرد را دارد، افزود: در کشور ۱۶ پایگاه برای اطفای حریق هوایی داریم و اگر در کرمانشاه ملاحظات امنیتی وجود نداشته باشد اعزام بالگرد انجام می‌شود.

همچنین فریدون یاوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه در خصوص آتش سوزی جنگل‌های کرمانشاه گفت: هفت روز گذشته تاکنون در مراتع و جنگل‌های استانآتش سوزی داشتیم و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه درخواست اعزام بالگرد داشته‌ایم.

وی اضافه با بیان اینکه وزش باد باعث ایجاد شرایط ویژه در آتش سوزی شده است اضافه کرد: به دلیل اینکه آتش سوزی در نقاط بسیار مرتفع و دره‌ های عمیق رخ داده است امکان استفاده از بالگرد وجود نداشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه ادامه داد: تجهیزات کنونی اطفا کننده دمنده است اما وقتی ارتفاع حریق بیشتر می‌شود مشکلات زیادی برای اطفای حریق وجود دارد.

وی با اشاره به آتش‌سوزی ۴۰۰ هکتار از مراتع و جنگل‌ها گفت: میزان خسارات کم بوده است و بیشتر به مراتع خسارت وارد شده است.

نظر شما