شناسهٔ خبر: 41061851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس:

برگزاری ۳ هزار و ۸۸۹ برنامه شاخص در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور

سردار کارگر از تشکیل ۵۰۵ ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۸۸۹ برنامه شاخص در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان ، سردار «بهمن کارگر» در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مورد برنامه های این ستاد گفت: برنامه های امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم، برگزار می شود که در تمام این برنامه ها این شعار ملاک قرار گرفته است.

 

رییس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: در ابتدای دفاع مقدس ملاحظه می کنید که ایران کشوری بود که حتی سیم خاردار را وارد می کرد اما امروز در امور مختلف به ویژه مسایل نظامی از وضعیت پیشرفته در سلاح های مختلف نظامی برخوردار است که می تواند الگویی برای سایر کشورها باشد. ماهواره، سلول های بنیادین، موفقیت های نانو و شرکت های دانش بنیان از جمله پیشرفت های جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی است.

 

سردار کارگر با بیان اینکه نمایشگاه دفاع مقدس برای چهل سالگی این دفاع با عنوان دستاوردهای مقاومت و بین الملل از اواخر تیر ماه افتتاح می شود، گفت: این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس در یکی از ایام الله بزرگداشت هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.

 

سردار کارگر خاطرنشان کرد: گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با مشارکت تمام دستگاه های لشکری و کشوری در 43 هفته برنامه ریزی شده است. هدف این برنامه ها تدوین دستاوردهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در چهار دهه، ترویج ارزش های دفاع مقدس در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با بهره گیری از ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری و همچنین معرفی دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه بین الملل، مقاومت و پایداری است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: برنامه های امسال در بزرگداشت دفاع مقدس در حوزه بیداری اسلامی با تاکید بر نقش شهید سلیمانی و جبهه مقاومت پیش بینی شده است و بر همین اساس از تمامی ظرفیت های نهادها و موسسات مردم نهاد با بکارگیری شیوه های نوین و جذاب در فضای مجازی استفاده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از اسراف، اطلاع رسانی گسترده، برنامه های یکپارچه و انتشار دستاوردهای دفاع مقدس از ویژگی های راهبردی سیاست های بزرگداشت دفاع مقدس است.

 

سردار کارگر ادامه داد: 18 ستاد در کمیته دفاع مقدس نیروهای مسلح ،در حوزه وزارتخانه ها نیز 28 ستاد و در حوزه های استانی نیز 31 ستاد استانی و همچنین 400 ستاد شهرستانی برای گرامیداشت دفاع مقدس تشکیل شده است که در مجموع 505 ستاد در سراسر کشور برای دفاع مقدس شکل می گیرد. مسئول ستاد در استان ها، استاندار و در شهرها، فرمانداران هستند.

 

وی در مورد حجم برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 1058 برنامه در نیروهای مسلح، 510 برنامه در وزارتخانه ها و سازمان ها، 2 هزار و 321 برنامه در ستادهای استانی و شهرستانی، 3 هزار و 889 برنامه شاخص دفاع مقدس در گرامیداشت چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی برگزار می شود.

 

رییس ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس ادامه داد: هزار و 347 نمایشگاه، غبارروبی 19 هزار گلزار شهدا، هزار و 961 برنامه تجلیل از ایثارگران و شهدا، رونمایی از 923 عنوان کتاب صوتی، 89 جشنواره هنری و فرهنگی و ادبی، تولید 52 برنامه مستند و 10 هزار محتوای فضای مجازی از جمله برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های ارتش در چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی اظهار کرد: افتتاح پژوهشکده دفاع مقدس و موزه هوانوردی در ارتش از جمله برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس است. برگزاری 550 کنگره شهید ارتش در قم، تجلیل از مجموعه خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان، تشریح دفاع مقدس برای وابستگان نظامی در سایر

کشورها، برگزاری 110 جشنواره سرباز با یادآوری شهدای سرباز ارتش و همچنین برگزاری برنامه چهل ستاره ارتش یادآور شهدای مهندسی و رزمی از جمله برنامه های ارتش در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های ارتش می توان به نقش نیروهای هوایی و خلبانان در عملیات های مختلف دفاع مقدس، ساخت یازده مستند نیروی هوایی در دفاع مقدس، 34 مراسم تجلیل از پرستاران نمونه ارتش، گرامیداشت شهدای ورزشکار و فرزندان شهید در ارتش از دیگر برنامه های این نهاد است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های سپاه پاسداران در چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: رونمایی از سامانه موشکی در نیروی هوا فضای سپاه و افتتاح نمایشگاه دایمی دستاوردهای هوا فضای این نیرو از جمله برنامه های سپاه پاسداران در بزرگداشت دفاع مقدس است.

 

وی گفت: افتتاح چهار هزار پروژه عمرانی و اجتماعی به نام شهدای مقاومت، تبیین عملیات نیروی دریایی سپاه در توقیف شناورهای متجاوز آمریکایی، کنگره شهدای اطلاعات، بزرگداشت شهدای شاخص کارگری، برگزاری 30 قسمت طنز دفاع مقدس در رسانه ملی، تجلیل از گروه های جهادی و مدافعان دفاع و خادمان شهدا، تجلیل از 330 هزار رزمنده دفاع مقدس، برگزاری جشن های اقتصاد مقاومتی یادواره شهید قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سپاه پاسداران است.

 

سردار کارگر در مورد برنامه های وزارت دفاع افزود: حمایت از 300 نفر از پزشکان دفاع مقدس، افتتاح سه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس به همراه رونمایی از صنایع جدید دفاعی، همایش 30 هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع، برگزاری مراسم شهدای هسته ای از جمله برنامه های این وزارتخانه در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مورد برنامه های نیروی انتظامی اظهار کرد: رونمایی از 12 دایره المعارف استانی با توجه به نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس، تجلیل از 120 فرمانده دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدای پلیس کشورهای اسلامی از جمله برنامه های نیروی انتظامی در بزرگداشت دفاع مقدس است.

 

وی در مورد برنامه های ویژه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از افتتاح یازده موزه دفاع مقدس تا پایان سال خبر داد و گفت: این موزه ها در استان های ایلام، اردبیل، البرز، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، قم، لرستان، مرکزی و آبادان افتتاح می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: 9 موزه دفاع مقدس از این آمار در هفته دفاع مقدس و 2 موزه در طی سال افتتاح می شود. تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت در قالب رده، گروه و رسته از دیگر برنامه های این بنیاد در بزرگداشت دفاع مقدس است.

 

وی در مورد ساخت موزه ها در کشور گفت: موزه ها را در کشور تشریفاتی نساختیم بلکه بناها مستحکم اما از انجام کارهای تزییناتی و تشریفاتی پرهیز کردیم.

 

سردار کارگر با اشاره به افتتاح نمایشگاه موزه مقاومت شهید سلیمانی در موزه دفاع مقدس ادامه داد: برگزاری جشنواره های  ملی دفاع مقدس، فانوس، اسوه های صبر و مقاومت ویژه فرزندان، مادران، خواهران و شهدا در کشورهای سوریه و لبنان، ثبت 12 یادمان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، رونمایی از دو واحد کتاب درسی برای حوزه های علمیه و همچنین رونمایی از مرجع فرهنگ نامه دفاع مقدس از دیگر برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی شده تا برخی برنامه ها حضوری برگزار نشده و به صورت مجازی و یا ویدیو کنفرانس اجرا شود و حتی  سرکشی به خانواده های شهدا، آزادگان، ایثارگران و جانبازان نیز از طریق فضای مجازی و یا تلفن و سایر راه های ارتباطی انجام گیرد.

 

سردار کارگر از اهدای کارت رزمندگی به تمام رزمندگان دفاع مقدس خبر داد و گفت: تمام کسانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، نشان افتخار دریافت می کنند. همچنین در هفته بزرگداشت دفاع مقدس شاهد رونمایی از تعدادی از اسناد دفاع مقدس هستیم که تاکنون به رویت مردم نرسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد اسناد دفاع مقدس طبقه بندی و از طریق فضای مجازی منتشر می شود. همچنین 65 پروژه دفاع مقدس که جعبه سیاه دفاع مقدس را در بر می گیرند در قالب پروژه های مطالعاتی رونمایی می شوند.

 

وی از اجرای مستند 100 قسمتی معیار خبر داد و گفت: این مستند با همکاری رسانه ملی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه و اجرا می شود. بنا داریم امسال تمامی کتب دفاع مقدس به صورت صوتی و سپس موبایلی در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

 

وی در مورد برنامه رژه در هفته دفاع مقدس گفت: در حال حاضر مراسم رژه در برنامه های نیروهای مسلح در تهران و هرمزگان وجود دارد که قرار است با رعایت اصول  و پروتکل های بهداشتی اجرا شود. این موضوع در نهایت با تصمیم گیری از سوی نیروهای مسلح و ستاد ملی کرونا انجام می شود./

 

 

 

پایان پیام/34

نظر شما