شناسهٔ خبر: 41050748 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدول

بیش از 10 میلیون و 508 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 510 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدولویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 10 میلیون و 508 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 510 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 5 میلیون و 728 هزار و 449 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز  سه شنبه 10 تیر 1399 (30 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدول

آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدول

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا
در شبانه روز گذشته، به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیش از 22 هزار نفر مبتلا افزوده شده است.

ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 704 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. تعداد قربانیان در این کشور نیز بیشتر از 129 هزار نفر اعلام شده است.

اتحادیه اروپا مرزهایش را به روی مسافران ۱۴ کشور می‌گشاید
اتحادیه اروپا از یکم ماه ژوئیه مرزهای خود را به روی مسافران ۱۴ کشوری که از نظر شیوع کرونا "امن و بی‌خطر" ارزیابی شده‌اند، باز خواهد کرد.

استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از جمله کشورهایی‌اند که با معیارهای بهداشتی اتحادیه اروپا در برابر ویروس کرونا، امن به شمار می‌آیند.

آمریکا، برزیل و چین در این لیست قرار ندارند.

دیپلمات‌ها می‌گویند اروپا آماده است تا در صورت اقدام متقابل چین، به شهروندان این کشور اجازه ورود دهد.

اتحادیه اروپا موظف است تا معیارهای بهداشتی خود درباره بی‌خطر بودن کشورها را تا عصر امروز منتشر کند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 58 هزار 927 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.

برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. برآورد می‌شود که شمار واقعی مبتلایان به انجام ناکافی آزمایش، بیش از آمار اعلام شده باشد.

بیش از یک میلیون و 383 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.
 
ثبت 93 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 6 هزار 693 تن دیگر به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 647 هزار و 849تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 9 هزار و 320 تن رسیده است.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 18 هزار و 256 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر در حدود  585 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و بیش از 17 هزار و 410 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 355 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 296 هزار و 351 به ویروس کووید-19حکایت دارد.
اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 9 مورد مورد فوتی گزارش شده است.

کاهش موارد مرگ در اثر کرونا در بریتانیا: آمار کلی مرگ و میر کمتر از میزان متوسط
تعداد موارد فوت ثبت شده در بریتانیا در هفته گذشته کمتر از متوسط میزان مرگ در مدت مشابه بوده است.

این اولین بار است که از اواسط ماه مارس، همزمان با شیوع کرونا در بریتانیا این اتفاق افتاده است.

بیش از ۸۰ درصد ادارات محلی در سراسر بریتانیا نیز از کاهش موارد مرگ به میزان عادی آن خبر دادند.

در هفته منتهی به ۱۹ ژوئن، ۱۰ هزار و ۶۸۱ مورد مرگ در بریتانیا ثبت شده که ۸۴۹ مورد یعنی (۸ درصد ) مربوطه به کرونا بوده است.

این میزان کمترین میزان مرگ هفتگی از زمان اعلام قرنطینه و تعطیلی عمومی در بریتانیاست.

تعداد فوتی‌های کرونا در بریتانیا به 43 هزار و 730 تن رسیده است. آمار همچنین از ابتلای 312 هزار و 654 به ویروس کووید-19حکایت دارد.

کرونا در آلمان
آلمان از 195 هزار و 688 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 9044 بیمار کووید-19خبر داده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 767 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 240 هزار و 578 نفر رسیده است که ایتالیا را نهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 282 هزار و 365 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 9504 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که 164 هزار و 801 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29843 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در ترکیه به 5 هزار و 131 تن و تعداد افراد مبتلا به 199 هزار و 906 نفر رسیده است.

کرونا در عربستان سعودی
در عربستان سعودی بیش از 190 هزار تن در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و کرونا جان هزار و 649 تن را گرفته است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 19 نفر تاکنون 83 هزار و 531 نفر گزارش شده است.

امار رسمی کرونا در افغانستان؛ ۱۲ مرگ و ۲۷۹ مورد جدید ابتلا
وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان می‌گوید که در شبانه روز گذشته ۲۷۹ مورد جدید کرونا در این کشور شناسایی شده‌اند.

همچنین در روز گذشته ۱۲ نفر در نتیجه این بیماری در این کشور جان باخته‌اند.

با این آمار جدیدِ، شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ در افغانستان به ۳۱هزار و ۵۱۷نفر و آمار مجموعی جان‌باختگان نیز به ۷۴۵ نفر می‌رسد.

۱۴۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا درایران جان باختند
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر لاری گفته: از دیروز تا امروز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند.

به گفته خانم لاری مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسیده و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار میتلا به کروتا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است .

سخنگوی وزارت بهداشت گفته که تا کنون ۱۸۸ هزار و ۷۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ادامه ترخیص شده اند.

به گفته لاری ۳۰۴۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن تجمعی، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز بوده و بالاترین میزان ابتلا، بستری و فوتی را دارند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

در ایران پوشیدن ماسک در مکان‌های سرپوشیده اجباری می شود
در ایران علی ربیعی سخنگوی دولت گفته: براساس پروتکل‌ها از ۱۵ تیر ماه برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده عمومی ، قرمز و نارنجی و حتی سفید اجباری شده است.

او گفته : توزیع رایگان ماسک با همکاری شهرادری ها در دستور کار قرار گرفته است امروز تولید ماسک صنعتی به 5 میلیون رسیده است.

هشدار نسبت به افزایش شدید کرونا در ایران
در ایران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، نسبت به افزایش موارد ابتلا به کرونا و بازگشت به روزهای بحرانی اسفند ۹۸ هشدار داده است .

سید فرشاد علامه امروز در نشست خبری با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورگفته ۴۸۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های دانشگاهی تابعه علوم پزشکی تهران بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

او گفته : اگر همین روند ادامه یابد، ممکن است نتوانیم جوابگوی بیماران بستری باشیم. آقای علامه از مردم خواسته با رعایت اصول بهداشتی، از روند رو به افزایش ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

کرونا در مکزیک
مکزیک تا کنون بیش از 220 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از آن جمله 27 هزار و 121 نفر جان خودرا از دست داده اند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  390 هزار و 450 نفر مبتلا و 9 هزار و 953 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصاد کشورها
صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که در سال جاری میلادی اقتصاد جهان سه درصد کوچکتر می شود. بنا به اعلام این نهاد، رکود کنونی جهان از زمان "رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰" تا به امروز، بدترین است.

با وجود اینکه شیوع کرونا، جهان را در بحرانی فرود برده که "مانند آن تاکنون نیامده"، ولی صندوق بین المللی پول انتظار دارد که درصورت فروکش کردن همه گیری کرونا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰، رشد اقتصاد جهان در سال آینده به ۵/۸ درصد برسد.

سازمان جهانی کار: ۴۰۰ میلیون شغل تمام وقت در اثر کرونا از بین رفته است
سازمان جهانی کار می‌گوید که تاثیر تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا بر بازار کار بسیار بدتر از آنچیزی بود که این سازمان پیش‌بینی کرده بود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ۱۴ درصد ساعات کاری در سراسر جهان کاهش یافته است که این معادل ۴۰۰ میلیون شغل تمام وقت است.

به گفته سازمان جهانی کار، بیشترین موج بیکاری مربوط به آمریکا بوده است. همچنین موج بیکاری ناشی از کرونا به طرزی بی تناسب زنان را هدف قرارداده است و تعداد زنانی که شغل خود را از دست دادند بسیار بیشتر بوده است.

این سازمان همچنین می‌گوید که زنان بیش از مردان در معرض انجام کارهای بدون دستمزد هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما