شناسهٔ خبر: 41037341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در نشست خبری مبارزه با فساد از مجلس-3

شاکری: وقتی از ظرفیت مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان صحبت می‌شود مورد هجمه قرار می‌گیریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:نمی‌دانم چرا وقتی از ظرفیت قانونی مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان صحبت می‌شود مورد هجمه قرار می‌گیریم؟ اگر وزیر سابق راه و شهرسازی را به موقع مورد سؤال قرار می‌دادند، امروز وضع مسکن به این شکل نبود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارسیاسی خبرگزاری دانشجو،اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد، اظهار داشت: بررسی صلاحیت اعتبارنامه نمایندگان بر اساس اصل ۹۳ قانون اساسی توسط نمایندگان مجلس به حدی مهم است که در ردیف شورای نگهبان قرار دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان پس از تایید اعتبارنامه‌شان می‌خواهند وظیفه نمایندگی ملت را بر عهده بگیرند به همین دلیل بررسی اعتبارنامه اهمیت و جایگاه بالایی در قانون اساسی دارد.

شاکری با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم، گفت: امامین انقلاب مجلس را در رأس امور و آن را عصاره فضیلت مردم می‌دانستند، در همین راستا مجلس با قانونگذاری، ریل‌گذاری درست می‌تواند مسیر حیات کشور و همه دستگاه‌های حکومتی، مردمی و همه آحاد جامعه را راهنمایی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از ریل‌گذاری‌های مهم مجلس است گفت:مبارزه با رانت و فسادستیزی، یکی از وظایف مجلس است بنابراین باید از این ظرفیت که در قانون اساسی آمده است استفاده شود.

وی افزود: نمی‌دانم چرا وقتی از ظرفیت قانونی مجلس در بررسی اعتبارنامه نمایندگان صحبت می‌شود مورد هجمه قرار می‌گیریم؟ اگر وزیر سابق راه و شهرسازی را به موقع مورد سؤال قرار می‌دادند، امروز وضع مسکن به این شکل نبود. الان ایشان در ویلای لواسانشان در حال استراحت هستند درحالی‌که مردم به دنبال مسکن در حاشیه‌ها و کوچ به این مناطق هستند.

شاکری ادامه داد: اگر ما از ظرفیت‌های موجود در مجلس استفاده کنیم، بلایی که در سه، چهار سال گذشته در حوزه مسکن رخ داده، رخ نمی‌داد و آقای آخوندی با افتخار اعلام نمی‌کرد که یک آجر هم برای مسکن مهر نگذاشته ام.

این نماینده مجلس گفت: تعدادی از ما نمایندگان، داریم از ظرفیت‌های موجود در قانون استفاده می‌کنیم، این دیگر تهدید، توهین، پیامک و ... ندارد.

شاکری در پایان بیان داشت: اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان نه تنها در این دوره بلکه در دوره‌های قبلی نیز وجود داشته است.

نظر شما