شناسهٔ خبر: 41031688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشاور امنیت ملی آمریکا: ترامپ از حمله به نظامیان ما در افغانستان مطلع نبوده است

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد رئیس جمهور این کشور از موضوع ادعایی توطئه روسیه برای حمله به نیرو‌های این کشور در افغانستان مطلع نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص مطلع بودن رئیس جمهور آمریکا از توطئه ادعایی روسیه علیه نظامیان این کشور در افغانستان را مردود دانست.

رابرت اوبراین روز سه شنبه اعلام کرد رئیس جمهور در جریان گزارش‌های اخیر رسانه‌ای مبنی بر تلاش روسیه برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکا و ناتو در افغانستان از طریق پاداش به نیرو‌های طالبان نبوده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید یادآور شد این گزارش‌ها هنوز از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا تائید یا با ارائه ادله اثبات نشده است.

مشاور کاخ سفید افزود از آنجائیکه چنین گزارش‌های رسانه‌ای به تائید جامعه اطلاعاتی آمریکا نرسیده، رئیس جمهور نیز در خصوص آن مطلع نشده است. با این حال دولت و از جمله پرسنل شورای امنیت ملی آماده پاسخگویی به شرایط مذکور بوده اند.

اوبراین در ادامه خاطرنشان کرد اقدامات مقامات دولتی که با افشای اطلاعات محرمانه به اعتماد مردم آمریکا خیانت می‌کنند، امنیت ملی ما را به مخاطره می‌اندازد.

در همین راستا، جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت خارجه هنوز در حال تحقیق در خصوص ادعای اطلاعاتی مطرح شده در رسانه‌های این کشور است.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا به نقل از منابع خبری که خواسته بودند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که دستگاه اطلاعات نظامی روسیه (GRU) به طور مخفیانه به شبه‌نظامیان نزدیک به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی یا سربازان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان پیشنهاد پول کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز گذشته نیز اعلام کرد افسران اطلاعاتی آمریکا و نیرو‌های عملیات ویژه در افغانستان از اوایل ماه ژانویه (دی) به مافوق‌های خود درباره «توطئه» مشکوک روسیه برای پرداخت پاداش به طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده بودند.

با این حال دونالد ترامپ با رد گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه وی در جریان اطلاعاتی درباره گزارش‌های مربوط به حملات ادعایی به سربازان آمریکایی در افغانستان با حمایت روسیه در سال گذشته قرار گرفته است‏، از خود دفاع کرد. کاخ سفید نیز روز قبل این گزارش نیویورک تایمز را رد کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما