شناسهٔ خبر: 4101049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

در حاشیه انتخابات شورایاری‌های محلات

20 درصد نامزدها زن هستند

صاحب‌خبر - رییس ستاد اجرایی چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از راه‌اندازی قرارگاه‌های فرهنگی در محلات برای حل مشکلات هر محله خبر داد.
به گزارش ایسنا، مرتضی طلایی با بیان اینکه برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران با برپایی 1800 شعبه اخذ رای در 354 محله آغاز شد، گفت: برای پوشش این انتخابات 25 هزار نفر نیرو به‌کار گرفته شده است تا این رویداد اجتماعی و مدنی بزرگ به سرانجام برسد.
وی با بیان اینکه در هر محله مردم باید هفت نفر را از میان داوطلبان انتخاب کنند، افزود: امیدواریم از ابتدای سال 94 بتوانیم انتخابات درونی این شورایاری‌ها را برپا کنیم و همچنین قرار است در مرحله دوم فرآیند تکمیلی انتخاب مدیران محله نیز انجام شود به گونه‌ای که 6 نفر از اعضای محل نیز انتخاب می‌شوند.
وی با بیان اینکه سه وظیفه برای شورایاران انتخاب شده است، گفت: نیازسنجی و ارتباط با مدیریت شهری یکی از وظایف عمده شورایاران محلات خواهد بود. همچنین نظارت بر فعالیت مجموعه مدیریت شهری و کمک به تعالی محلات یکی دیگر از وظایف شورایاران است.
طلایی عنوان کرد: 20 درصد کاندیداهی شورایاران محلات را زنان تشکیل دادند و من به شخصه معتقدم بانوان به دلیل قابلیت‌های فراوان در شناخت مشکلات و نیازها می‌توانند نقش عمده‌ای در این انتخابات ایفا کنند.
وصول گزارشات تخلف از انتخابات شورایاری‌ها
همچنین رییس هیات بر نظارت چهارمین انتخابات شورایاری‌های محلات تهران از ارسال گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات در برگزاری انتخابات چهارم شورایاری‌ها خبر داد.
محمد سالاری با اعلام خبر وصول گزارش‌های تخلفات چهارمین انتخابات شورایاری‌های شهر تهران گفت: به طور عمده از محلات جنوب و غرب تهران شکایاتی گزارش شده است.
وی با بیان اینکه عمده این شکایات مبنی بر نگرانی کاندیدا‌ها و طرفداران بوده است، تصریح کرد: عمده گزارشات مبنی بر نصب بنرهای تبلیغاتی در نزدیکی شعب اخذ رای بوده است.
رییس هیات نظارت بر چهارمین انتخابات شورایاری‌های محلات تهران با بیان اینکه وظیفه شهرداری بوده است که تا پیش از آغاز انتخابات نسبت به امحای تبلیغات اقدام می‌کرد، گفت: ناظران، گزارش تخلفات را به ستاد مرکزی اعلام کردند و در حال حاضر مشغول بررسی این گزارش‌ها هستیم.
اسامی منتخبین شورایاری‌ها از امروز اعلام می‌شود
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ضمن اشاره به برگزاری انتخابات گفت: صفر تا صد انتخابات شورایاری‌ها قانونی و براساس مصوبه پارلمان محلی است.
وی تصریح کرد: در برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها چهار هزار ناظر حضور فعالی داشتند.
وی گفت: مشکلات کلانشهرها همانند شهر تهران که نمایندگی تمامی آحاد جامعه را در سراسر کشور به‌عهده دارد و عملا جمعیتی غالب از جمعیت شهرها و روستاهای سراسر کشور در آن زندگی می‌کنند با انتخاب شورایاری‌ها در شناسایی مشکلات شهر و در رفع آن موثر است.رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌های شهر تهران ادامه داد: نهاد شورایاری‌ها بر اساس ماده «71» شورایاری‌ها تشکیل شده است و تشکیل این نهاد قانونی و بلامانع است.
وی تصریح کرد: چهار هزار ناظر برای حدود 1800 شعبه اخذ رای در 354 محله تهران پیش‌بینی شده است که ناظران برای هر صندوق دو نفر بوده و یکی از ناظران مسوول امضای صورتجلسه‌ها و دیگری ناظر مقیم در فرآیند رای‌گیری خواهد بود.محسن پیرهادی، احمد حکیمی‌پور، اقبال شاکری، مهدی چمران با حضور در ستاد مرکزی انتخابات شورایاری‌های محلات از نزدیک در جریان روند برگزاری این انتخابات محلی قرار گرفتند.رییس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران از اعلام نتایج اولیه انتخابات شورایاری‌ها از امروز خبر داد.
وی افزود: ممکن است با توجه به استقبال مردم نتایج انتخابات برخی از محلات حتی به روز یکشنبه و روزهای آتی نیز بکشد.رییس هیات نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران با اشاره به توزیع یک میلیون و 800 هزار تعرفه میان شعب اخذ رای در پایتخت گفت: با نگاه حداکثری به توزیع تعرفه‌های انتخاباتی، این تعرفه‌ها را میان 1800 شعبه اخذ رای در 354 محله توزیع کرده‌ایم.

نظر شما