شناسهٔ خبر: 4101001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

لایحه بودجه94 مجددا به مجلس بازگشت
فارس: نمایندگان مجلس هفته گذشته ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه سال1394 کل ‌کشور را در صحن علنی خانه ملت مورد بررسی قرار می‌دهند. وکلای ملت قرار است این هفته لایحه اعاده‌شده بودجه سال1394 کل‌ کشور از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

الزام دولت به حذف‌یارانه ۵میلیون پردرآمد در سال۹۴
تسنیم: عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از کاهش سه‌هزارمیلیاردتومانی منابع پرداخت یارانه نقدی در سال آینده خبر داد و گفت: بنابراین باید بیش از پنج‌میلیون‌نفر از فهرست دریافت یارانه حذف شوند که اجرای آن مستلزم شناسایی دهک‌های پردرآمد است. حمیدرضا فولادگر پیرامون وضعیت یارانه‌ها در بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: شورای نگهبان به جمله حذف یارانه پردرآمدها در متن قانون بودجه94 ایراد وارد کرده و خواستار ارایه شاخصی برای این موضوع شده است.  

سیاست وزارت تعاون برای مقابله با بیکاری
ایرنا: معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیاست این وزارتخانه برای مقابله با بیکاری در کشور، بنگاه کوچک است. حسن طائی در توضیح این سیاست افزود: اشتغالزایی کلان در ارگان‌های دولتی و صنایع بزرگ امکان‌پذیر نیست و اشتغال برای خیل بیکاران امروز باید از طریق مشاغل خانگی، خرد و کوچک محقق شود. وی حمایت مالی و قانونی، شبکه‌سازی، بازارسازی، بازاریابی و برندسازی را مهم‌ترین سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بنگاه‌های کوچک و مشاغل خرد عنوان کرد. طائی با اشاره به اجرای طرح تکاپو خاطرنشان کرد: این طرح می‌خواهد از طریق شبکه‌ها و خوشه‌های صنعتی، مدیریت هدفمند را با رویکرد تقویت حلقه‌های پیشین و پسین تولید دنبال کند.

نظر شما