شناسهٔ خبر: 41005025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی هر منطقه‌ای باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشند یعنی تنها به زیارت ظاهری اکتفا نکنیم؛ بلکه باید با برگزاری برنامه‌های مناسب فرهنگی و مذهبی، بقاع متبرکه به‌مثابه قطب فرهنگی در جامعه اسلامی عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی درباره‌شان و جایگاه بقاع متبرکه و امامزادگان اظهار کرد: این‌همه امامزادگانی که در اطراف ایران اسلامی می‌بینیم فداییان امامان بودند که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا فرهنگ اهل‌بیت و ولایت و امامت را در جامعه منتشر کنند، درواقع باید گفت این‌ها مشعلی از مشعل‌های فروزان هدایت و امامت هستند.

 

وی تصریح کرد: ما مدیون امامزادگان هستیم؛ زیرا اگر این بزرگواران نبودند که فرهنگ اهل‌بیت را پاس بدارند امروز دست ما خالی بود چراکه امامزادگان فقه آل محمد (ص) را روشنگری کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: درواقع امروز حوزه‌های علمیه وامدار زحمات امامان و امامزادگان هستند که در طول تاریخ زنجیروار آمده و به عصر ما وصل شدند.

وی گفت: دو امام انقلاب ما هم که از سلسله سادات بوده و امامزاده هستند، انقلاب را پرچم‌داری کردند و امروز ما در دنیا سربلندی و عزت پیدا کردیم، عزتی که اصل و اساس آن به امامت و خاندان ولایت بازمی‌گردد.

امام‌جمعه بجنورد بابیان اینکه مودت پشتوانه بقای اسلام است و در طول تاریخ مردم بادل خود قرآن و اهل‌بیت را حفظ کردند، خاطرنشان کرد: ما امروز امین این هزار و ۴۰۰ سال هستیم و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

وی تصریح کرد: امامان و امامزادگان ما خون دادند و خون‌جگر خوردند تا امروز ما وارث اسلام آبرومند و دین پر عزت و مکتب تعالی‌بخش باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی باشند یعنی تنها به زیارت ظاهری اکتفا نکنیم؛ بلکه باید ایتام آل محمد (ص) را رهبری و هدایت کنیم زیرا کسانی که از اهل‌بیت دورافتاده و غافل هستند یتیم محسوب می‌شوند و ما باید آن‌ها را به راه بیاوریم.

وی در انتها بابیان اینکه مدفن امامزادگان باید مکتب تربیتی باشد، افزود: باید با برگزاری برنامه‌های مناسب فرهنگی و مذهبی، بقاع متبرکه به‌مثابه قطب فرهنگی در جامعه اسلامی عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما