شناسهٔ خبر: 40996376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر تعاون:

صندوق بیمه کشاورزان به سمت بازار بورس هدایت شده است

ساری- معاون وزیر تعاون گفت: صندوق بیمه اجتماعی به جای شرکتداری و خرید شرکت به سمت سرمایه گذاری در بازار بورس هدایت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، علی شرکانی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در اداره کل تعاون مازندران با اشاره به اصلاح نامه آیین های داخلی، مالی، اداری و استخدامی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اظهار داشت: همچنین نظامنامه آماری صندوق سال گذشته در صندوق تهیه و کل آمار صندوق براساس نظامنامه جدید اصلاح شده است.

وی افزود: ماهنامه آماری نیز در کنار سالنامه آماری در استان ها تهیه و زیرساخت های صندوق نیز تقویت شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های آی تی برای پیشبرد صندوق بیان کرد و گفت: صندوق بیمه اجتماعی جزو صندوق های خرد محسوب می شود زیرا باید هزینه اداری و تشکیلاتی را کاهش دهیم.

شیرکانی بر لزوم برون سپاری کارهای صندوق تاکید کرد و گفت: در کشور هزار و ۸۰۰ کارگزاری وجود دارد که ۱۰۸ مورد مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری صندوق به سمت بازار بورس هدایت شده و از این رو این صندوق یکی از موفق ترین صندوق ها در کشور بوده است، افزود: نباید به سمت سهامداری بالای ۴۰ درصد رویم و سعی کردیم به جای شرکت‌داری و خرید شرکت به سمت بازار بورس رویم.

وی افزود: بین نهادهای حقوقی فعال در بورس یکی از موفق ترین نهادها، صندوق بیمه اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان یادآور شد: تا پایان سال ۹۷ میزان پس انداز مشمولان صندوق ۱۵ میلیون تومان و امروز به ۳۰ میلیون تومان رسیده است و این صندوق خدمت غیرمستقیم به روستاییان و عشایر ارائه می دهد.

نظر شما