شناسهٔ خبر: 40989396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

اولویت ما در جهش تولید، بخش کشاورزی است

سردار سلیمانی گفت: اولویت ما جهش در کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و بنا داریم نتایج این طرح را به مردم گزارش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در برنامه نهضت جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامپروری که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کردند و روی اجرایی شدن آن تاکید داشتند جهت برون‌ رفت ملت از فشار‌ها، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی بوده و جهش تولید تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است.

او افزود: بسیج و تشکیلات مردمی همراه با دستگاه‌های خدمتگزار احساس وظیفه کرد با تکیه بر دانش بسیج کشاورزی روی این موضوع کار و در چند استان جهت بهره‌وری بالا در تولیدات کشاورزی این نهضت اجرایی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توسط نخبگان کشاورزی در محصولات راهبردی کشاورزی و دامپروری شاهد نتایج خوبی باشیم.

سردار سلیمانی بیان کرد: ۱۵ هزار مهندس کشاورزی بسیجی آموزش دیدند و به نرم‌افزار‌های پیشرفته مجهز شدند و از امروز در خدمت کشاورزان خواهند بود تا با افزایش تولیدات کشاورزی به خودکفایی دست پیدا کنیم.

او با تاکید بر اینکه اهمیت کشاورزی در امنیت غذایی کاملا مشهود و ملموس است و تاثیر مثبت در این قضیه دارد، تصریح کرد: سازمان بسیج مستضعفین احساس وظیفه کرد با توجه به شرایط اقتصادی تهدید‌ها را تبدل به فرصت نماید و توجه خود را در امنیت غذایی و جهش تولید در موضوع کشاورزی و دامپروری معطوف کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های کشاورزی در استان‌ها برنامه‌ریزی سه ساله انجام خواهیم داد تا شاهد بروز افزایش در محصولات کشاورزی و دامپروری باشیم و البته در کنار آن به عرصه‌هایی، چون گیاهان دارویی و با توجه به نیازمندی مردم به گوشت دامی با راه‌اندازی کلینیک دامپروری و توسعه آبزیان است خواهیم پرداخت.

سردار سلیمانی اظهار کرد: ما ۱۰ طرح اساسی در نهضت جهش تولید داریم، ولی اولویت ما جهش در کشاورزی و ایجاد امنیت غذایی برای مردم است و بنا داریم مرتبا نتایج این طرح را به مردم گزارش دهیم.

او افزود: ما امروز در ایام دهه کرامت این عملیات را با رمز «یا علی بن موسی الرضا» از خراسان رضوی شروع خواهیم کرد؛ و ان شاء الله شاهد کم شدن مشکلات کشاورزی در موضوع زمین، آب و برداشت محصول و ... و افزایش بهره وری خواهیم بود.

نظر شما