شناسهٔ خبر: 40977016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| رفع مشکل زمین وقفی دستغیب 19 در گرو پیگیری مکتوب از شهرداری

معاون پروژه طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه گفت: برای رفع مشکل زمین دستغیب 19 نیاز است به صورت کتبی نامه زده شود تا با استناد به نامه پیگیری کنیم و تعامل با آستان قدس برای رفع مشکل نظافت این زمین انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «مشکلاتی که زمین‌های آستان قدس به وجود آورده است» را ثبت کرده و درخواست پیگیری این موضوع را داشتند.

خبرنگار ما در ابتدا از معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی مسئله را پیگیری کرد که متوجه شد مدیریت زمین وقفی واقع در دستغیب 19 در سال 88 در طرح نوسازی منطقه آبکوه به مدیریت برنامه‌ریزی شهرداری واگذار شده است به همین دلیل موضوع را از معاون پروژه طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه پیگیری کردیم.

محسن پورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به بازدید میدانی از محیط اظهار کرد: زمین تملک‌شده شهرداری در دستغیب 19 مشکلی از بابت زباله نداشت اما زمین موقوفه آستان قدس دیوار کشیده شده و در دارد و اگر اهالی اطراف در آنجا زباله می‌ریزند ملک شخصی است، به شهرداری مربوط نیست و ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم، باید از آستان قدس پیگیری شود.

وی در واکنش به اینکه مدیریت زمین وقفی این منطقه از سال 88 به شهرداری سپرده شده است، خاطرنشان کرد: من این مسئله را تکذیب می‌کنم، زمین را اگر بسپارند تخریب و آسفالت می‌کنیم مسئله سال 88 که طرحی قرار است اجرا شود، درست است اما زمین را به ما تحویل نمی‌دهند، یعنی باید تمام زمین‌هایشان را به ما تحویل دهند، اما این کار را نمی‌کنند و کلید و در و هر آنچه وجود دارد مربوط به آستان قدس است.

معاون پروژه طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه ادامه داد: این ملک شخصی است، مالک آن آستان قدس است، ما نمی‌توانیم تصرف عدوانی کنیم و در زمین آستان قدس را باز کنیم و آشغال‌هایش را تمیز کنیم.

تعیین تکلیف اراضی آبکوه با شهرداری است

برای پیگیری مجدد سراغ معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی را گرفتیم.

مرتضی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مدیریت آنجا به شهرداری واگذار شده، اگر آنجا در طرح است آستان قدس باید حقوق موقوفه را پرداخت کند تا طرح اجرا شود و اقدام آن با شهرداری است.

وی با بیان اینکه مساحت این زمین 60 یا 70 متر بوده و مجوز ساخت ندارد، تاکید کرد: اگر این زمین در طرح است و معضل ایجاد کرده، شهرداری باید با موقوفات توافق کرده و حقوق موقوفه را پرداخت کند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی راه حل مشکل مردم را هم پیگیری از سوی شهرداری دانست و گفت: تعیین تکلیف این موضوع به شهرداری سپرده شده و باید از شهرداری پیگیری شود.

مردم مشکل زمین را مکتوب پیگیری کنند

مجددا با معاون پروژه طرح نوسازی بافت فرسوده آبکوه صحبت کردیم.

پورعلی این بار گفت: بحث ما بحث نظافت محیطی است نه بحث تملک، اما موضوعی که معاون املاک و اراضی مطرح کرده یک مسئله جدا است این ملک آلودگی محیطی دارد، باید در ملک را باز کنند حداقل کلید را به شهرداری بدهند تا مشکل را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل مردم در خصوص این زمین هم نیاز است به صورت کتبی نامه زده شود تا با استناد به نامه پیگیری کنیم و تعامل با آستان قدس برای رفع مشکل، نظافت این زمین انجام شود.

انتهای پیام/ 70061

نظر شما