شناسهٔ خبر: 40963770 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

افتتاح مرکز نوآوری رسانه‌ها با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری

مرکز نوآوری رسانه ها با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، افتتاحیه فاز یک ایستگاه نوآوری شریف ظهر امروز با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم از مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر(AVMIC) و سایت شتابدهنده صنایع دارویی و غذایی اکتوتک رونمایی به عمل آمد. مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر اقدامی است که از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور راه اندازی شد.

این مرکز تلاش دارد ارتباطی دو سویه با دانش بنیان‌ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را عملیاتی کند.

امامیان رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر گفت: این اتفاق به شکل نمادین است که عرصه رقابت رسانه و قاعده مندی رسانه را نشان می دهد، بدون حضور شرکت‌های دانش بنیان این اتفاق نمی‌افتاد اکنون ما راه حل‌های فناورانه راه پیدا کرده‌ایم تا به سمت تنظیم‌گری و تنظیم جریمه تنظیم‌گری فناوری محور برویم.

وی ادامه داد: از اهداف این اقدام حفاظت از مرزهای حاکمیت رسانه‌های ملی اعتماد عمومی و تقاضای تنظیم‌گری در کنار تشدید رقابت بازیگران بین المللی است.

این امضای تفاهم نامه می‌تواند توسعه دهنده تنظیم‌گری ما شود و ایجاد مرکز نوآوری قدمی در این مسیر است.

نظر شما