شناسهٔ خبر: 40958882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۴ باشگاه ورزشی زنجان مورد بازرسی قرار گرفتند

زنجان - ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی باشگاه‌های ورزشی (سوم خرداد) تا به امروز تعداد ۳۰۴ مورد بازرسی از باشگاه‌های ورزشی از سوی ستاد نظارت بر سلامت هیات پزشکی ورزشی این استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

بیتا بدلخانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بازرسی‌های انجام شده در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده، سلطانیه، طارم و ماهنشان و به ترتیب ۱۶۱، ۳۰، ۳۵، ۳۳، ۸، ۲۷ و ۱۰ مورد بوده است و تعدادی از باشگاه ها نیز تعطیل و یا نیمه‌تعطیل هستند.

وی اظهار داشت: ۱۱۹ باشگاه ورزشی در سطح این شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و دارای تائیدیه بهداشت بودند و به ۴۲ باشگاه دیگر نیز اخطار داده شده و تعهد نامه کتبی از این باشگاهداران اخذ شد تا پروتکل‌ها را با دقت بهتر و بیشتری رعایت کنند.

بدلخانی با بیان اینکه قبل از بازگشایی باشگاه‌های ورزشی این استان ۶۹ باشگاه در سطح شهرستان زنجان مورد بازرسی قرار گرفته بود، افزود: در شهرستان ابهر ۸ باشگاه ورزشی به علت عدم رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، تذکر دریافت کردند که خوشبختانه در بازرسی ثانویه این مشکل برطرف شده بود و همچنین از مدیران این باشگاه ها نیز تست PCR گرفته شد.

وی ادامه داد: در شهرستان خرمدره هشت باشگاه ورزشی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند که ۶ باشگاه تذکر شفاهی دریافت کرده و از ۲ باشگاه دیگر نیز تعهد کتبی اخذ شد.

بدلخانی اظهار داشت: پنج باشگاه ورزشی در شهرستان خدابنده به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است و به تعدادی از باشگاه های ورزشی نیز اخطار شفاهی داده شد تا نسبت به رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: هشت باشگاه ورزشی در شهرستان سلطانیه مورد بازرسی قرار گرفت که در بازرسی اولیه اخطار و تذکر لازم به این باشگاه ها داده شد تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

بدلخانی افزود: پروتکل های بهداشتی در باشگاه های ورزشی شهرستان طارم و ماهنشان نیز تا حدودی رعایت شده بود که به منظور رعایت هرچه دقیق تر این پروتکل ها به باشگاهداران تذکر و اخطارهای لازم داده شد.

وی تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی شهرستان ایجرود نیز که تعداد آنها ۲ تا ۳ باشگاه است به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال ۹۸) فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، قریب سه ماه،  ممنوع اعلام شد و باشگاداران از این حیث متضرر شدند.  

در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.    

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب ۱۷۰ باب است و حداقل ۸۰۰ نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.  

نظر شما