شناسهٔ خبر: 40958056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سمنان:

سرانه دام عشایر استان سمنان سه برابر میانگین کشوری است

علیرضا آشناگر گفت: سرانه دام هرفرد عشایر در سطح کشور ۱۱۳ راس دام است که این عدد در استان سمنان ۳۳۰ راس یعنی حدود سه برابر نرم کشورمی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای عشایری استان سمنان با اشاره به اینکه و سرانه دام عشایر استان با عدد ۳۳۰ راس در مقابل عدد۱۱۳ کشوری، تقریبا سه برابر میانگین کشور است، گفت: عشایر استان سمنان بیش از ۲.۶ جمعیت کل استان سمنان را شامل گردیده و با توجه به نرخ ۷۲ درصدی سواد در میان عشایر، جزو با سواد‌ترین گروه عشایری کشور محسوب می شود.

او افزود: تولید ده‌ها محصول لبنی در میان عشایر استان سمنان، ویژگی خاص و منحصر به فردی است که نشان توانمندی و مهارت عشایر استان سمنان است.

استاندار سمنان همچنین به تنوع محصولات لبنی عشایر استان سمنان نیز اشاره نمود و با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به عشایر و رفع مشکلات و تامین احتیاجات این گروه مولد کشور بر اهمیت آشنایی با زندگی آنان اظهار داشت: امیدواریم طبیعت گردان و علاقمندان به زندگی عشایر با سفر به استان سمنان و آشنایی با سبک زندگی این قشر زحمتکش و هنرمند استان، بیش از پیش با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان سمنان آشنا شوند.

انتهای پیام / م

نظر شما