شناسهٔ خبر: 40952507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهید بهشتی الگوی کامل انقلابی‌گری

در آستانه‌ی هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه‌ی هفتاد و دو تن از یاران باوفای انقلاب و امام خمینی (ره) و در رأس آنان شهید آیت‌الله دکتر بهشتی قرار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حقاً می‌توان شهید بهشتی را به عنوان الگوی تمام‌عیاری برای جوان انقلابی و آرمان‌گرای امروز معرفی کرد.
شهید بهشتی شخصیتی حوزوی، دانشگاهی، فقیه، فیلسوف، عارف، جهان‌دیده، مجاهد فی سبیل الله، متخلق، حکیم، مدیر، انقلابی، جهادی، ولایت‌مدار، مردمی، ساده‌زیست، منظم، برنامه‌دار، برنامه‌ریز، زیرک، زمان‌شناس و وارسته بود.
وجود چنین یاوری برای انقلاب و امام امت، بسیار مغتنم و بی‌جایگزین بود و به همین دلیل دشمن ابتدا درصدد ترور شخصیت او برآمد و سپس ترور فیزیکی او را به مرحله‌ی اجرا درآورد.
حضرت امام خامنه‌ای در این زمینه می‌فرماید: «حقیقتِ مخالفت با شخصیت‌هایی مثل شهید بهشتی و دیگر بزرگانی که در هفتم تیر به شهادت رسیدند، در همین جمله خلاصه می‌شود: مقابله با حاکمیت اسلام و قوانین و ارزش‌های اسلامی».

* شهید بهشتی فردی بسیار انقلابی و پایبند به اصول بود
آری آن شهید مظلوم در عین تواضع و پرهیز از افراطی‌گری، فردی بسیار انقلابی و پایبند به اصول بود و با هیچ ترفند و هجمه‌ای عقب‌نشینی نمی‌کرد.
انقلاب اسلامی را حرکتی صددرصد خالص در استمرار حرکت انبیاء الهی و زمینه‌ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عجل‌الله فرجه) می‌دانست و از هیچ نوع فداکاری در این راه دریغ نمی‌کرد و خداوند متعال هم بهترین پاداش خود را که همانا شهادت در راه اوست، به این بنده‌ی خالصش عطا فرمود.
هرچند در باب شخصیت ذوابعاد این شهید بزرگوار می‌توان قلم‌فرسایی کرد ولی بهتر آن است که عنان قلم را به بیان کم‌نظیر کسی بدهم که این شخصیت یگانه را بهتر از هر کس دیگری شناخته است.
آری امام خامنه‌ای در معرفی او این‌گونه می‌فرماید: «شهید بهشتی یک انسان معتقد، مؤمن، مخلص، صادق، جدی در کار آنچه می‌گفت، معتقد بود و به آنچه معتقد بود، در عمل ملتزم بود. خطر را هم می‌شناخت می‌دانست میدان، میدان مین است. هر آنی، هر ساعتی بیم از دست دادن جان هست لیکن در عین حال بی‌محابا، با نگاه به هدف، در این راه پیش می‌رفت و نمی‌هراسید.»

یکی از خصوصیات این شهید عزیز این بود؛ منطقی بود، پایبند به اصول و مبانی بود یک اصولگرای به معنای حقیقی کلمه محسوب می‌شد. بر سر اصول با کسی ملاحظه نمی‌کرد، ما می‌دیدیم بعضی‌ها سعی می‌کردند با حیله و ترفند و روش‌های متعارف و معمول، او را جذب کنند یا از مواضع خود تنزل بدهند، او را وادار به مماشات کنند؛ لیکن او بر سر مواضع خود محکم ایستاده بود.

شخصیت‌های تاریخی و اثرگذار، این‌جور شکل می‌گیرند، این‌جور در جامعه ظهور می‌کنند و ماندگار می‌شوند؛ «انّ الّذین قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا»؛ گفتن، آسان است عمل کردن، دشوار است استمرار عمل، به‌مراتب دشوارتر است. بعضی فقط می‌گویند بعضی این گفته را در عمل هم نشان می‌دهند، اما نمی‌توانند در مقابل حوادث عالم، در مقابل طوفان‌ها، در مقابل تمسخرها، در مقابل طعنه‌زدن‌ها، در مقابل دشمنی‌های غیرمنصفانه طاقت بیاورند، لذا متوقف می‌شوند بعضی به این اکتفاء هم نمی‌کنند که متوقف بشوند، عقب‌گرد می‌کنند می‌بینید دیگر.

آن کسی که می‌گوید، از سر اعتقاد خالص و جازم و می‌ایستد بر سر گفته‌ی خود، از سر تصمیم مؤمنانه و شجاعانه و استمرار می‌دهد این حرکت را با صبری که خدای متعال در قرآن فرموده است: «و اللَّه یحبّ الصّابرین» مایه‌ی محبت خدای متعال است - این ارزش پیدا می‌کند.
خداوندا! رحمت و رضوان بی‌پایان خود را شامل حال آن شهید مظلوم و شهدای در رکابش بفرما و ما قدردان آنان و استمراربخش راهشان قرار بده! آمین رب‌العالمین

===============================================

سید محسن طاهری مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان

===============================================

انتهای پیام/2307/

نظر شما