شناسهٔ خبر: 40951533 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دادگستری کرمان : مقابله با ظلم و فساد سرلوحه برنامه های دستگاه های قضایی است

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی و برابر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در چارچوب منشور گام دوم انقلاب، سکاندار نظام قضایی کشور یکی از سلاله های پیامبر عظیم الشان اسلام است و عدالت گستری و مقابله با ظلم و فساد سرلوحه برنامه های دستگاه های قضایی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یدالله موحد در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، خاطرنشان کرد: هفته قوه قضاییه فرصتی است که به قضات و کارکنان خدوم و سخت کوش قوه قضائیه خدا قوت بگوییم و امیدواریم خداوند در این سنگر عدالت محوری آنان را مورد لطف عنایت ویژه خود قرار دهد.

وی با بیان این مطلب که قضات و کارکنان دستگاه قضایی با تحمل سختی ها، محدودیت ها و مرارت های بسیار زیاد در اقصی نقاط کشور در حال خدمت هستند، خاطرنشان کرد: اقامه قسط و عدالت گستری، هدف اصلی از مبعوث شدن تمامی انبیاء و پیامبران الهی، نزول وحی و نزول کتب آسمانی بوده است و انبیاء الهی با رسالت مشترک تحقق عدالت در جامعه مبعوث شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهارداشت: هر کس در عرصه زندگی فردی و اجتماعی و در مقام و مسئولیت های خود و به ویژه در جامعه دینی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی اگر در مسیر عدالت گستری و اقامه قسط و عدل قدم بردارد در مسیر انبیای الهی حرکت کرده و اگر بر خلاف عدالت حرکت کرده و رفتاری ظالمانه و فساد آلود داشته باشد، در مسیر تقابلی با مسیر الهی انبیای عظام و فطرت بشری حرکت کرده است زیرا انسان فطرتا عدالت خواه است.

موحد با تاکید بر این مطلب که یکی از آرمان های بزرگ انسان و بشریت رسیدن به عدالت است، خاطرنشان کرد: منجی موعود حضرت بقیه الله الاعظم قطعا قیام خواهند کرد و خواهند آمد تا زمین را سرشار از قسط و عدل کرده و مظاهر ظلم و جور را از جامعه بزدایند.

وی یادآور شد: آیت الله رئیسی، سکاندار کنونی نظام قضایی کشور؛ مبارزه مجاهدانه، قاطعانه و بدون ملاحظه با مظاهر و اشکال فساد در دورن و بیرون از قوه قضاییه را آغاز کرده اند و با این اقدامات بارقه امید را در دل مردم روشن کرده اند که این اقدامات در حقیقت، حرکت در مسیر انبیاء الهی و تحقق عدالت گستری در نظام اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اگر کشور و مردم بخواهند به وضعیت مطلوب در عرصه عدالت و به اهداف بلند شهدا به ویژه شهیدبهشتی دست یابند، باید در این مسیر پرخطر، خطیر و حساس از تمام ظرفیت های کشور در قوای مجریه و مقننه استفاده شده و آحاد مردم برای بستن منافذ و زمینه های فساد همکاری همه جانبه ای با قوه قضائیه داشته باشند.

موحد با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه و آیت الله رئیسی مصمم برای سالم سازی، شفافیت و توسعه دادرسی های الکترونیک هستند، خاطرنشان کرد: برای دسترسی سریع و آسان مردم به یک دادرسی عادلانه تلاش بر این است که عدالت الکترونیکی در کشور محقق شود و در این رابطه اقدامات بسیار خوبی در کشور و استان کرمان انجام شده است.

وی کاهش اطاله دادرسی ، سرعت بخشی به روند رسیدگی به پرونده ها و اتقان احکام و کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های قوه قضائیه برشمرد و تاکید کرد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری تاکید بر این است که انحصار زندان های کشور برای اشرار، مفسدین اقتصادی، اخلالگران در نظم و امنیت کشور و متعرضان به جان و نوامیس مردم باشد.

چتر حمایت قوه قضاییه در مسیر تحقق جهش تولید بر سر مدیران اقتصادی گسترده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امروز قوه قضاییه مصمم است در راستای منویات رهبری برای رونق تولید و جهش تولید چتر حمایت خود را بر سر مدیران اقتصادی و سرمایه گذاران بگستراند.

موحد به موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره و با بیان این مطلب که امروز در دنیا بر کسی پوشیده نیست که دولت مردان و هیات حاکمه آمریکا مظهر جنایات مختلف علیه بشریت هستند، تاکید کرد: امروز اگر یکی از اقدامات ضد بشریت، اقدامات نژاد پرستانه باشد، دولت آمریکا از ابتدا در برخورد با سرخپوستان و امروز در رفتار با سیاهپوستان از مظاهر بارز رفتارهای ضد حقوق بشری و نژاد پرستانه است.

وی ادامه داد: اگر کشتار جمعی نقض آشکار حقوق بشر تلقی می شود نیز مصادیق روشن و موارد واضح این اقدامات را در کارنامه دولت مردان آمریکا می بینیم و یکی از این موارد کشتار ۴ هزار و ۴۵۰ زن و کودک در یمن است.

عالی ترین مقام قضائی در استان کرمان اظهارداشت: اگر جنایت علیه صلح و امنیت مورد توجه قرار گیرد نیز کارگزاران آمریکایی اولین افرادی هستند که باید در برابر میز محاکمه بین المللی پاسخگوی اقدامات خود باشند.

موحد بیان کرد: اگر در موضوع حقوق بشر آمریکایی، جنایت جنگی و نسل کشی مورد اهتمام حقوقدانان دنیا قرار گیرد، آنچه در افغانستان، فلسطین، لبنان و سوریه رخ داده مصادیق روشنی از جنایات آمریکا است.

وی به نقش آمریکا در تروریسم ملی و دولتی و جنایات آنها در ابوغریب و گوانتانامو اشاره و بیان کرد: اقدامات آمریکائیان در این حوزه جنایت علیه بشریت بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به جنایت های آمریکا نسبت به ملت ایران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اقدامات ضد حقوق بشر استکبار جهانی در مقابل ملت ایران این است که بالغ بر ۱۷ هزار نفر از کارگزارن و آحاد ملت به موجب توطئه های استکبار جهانی و ایادی او به شهادت رسیده اند و ترور شده اند.

موحد گفت: اگر در حوزه حقوق بشر آمریکایی موضوع سلاح کشتار جمعی و استفاده از آنها را مورد توجه قرار دهیم آنچه در ناکازاکی ، هیروشیما و سردشت ایران رخ داد نشان از جنایات هیات حاکمه آمریکا دارد.

وی افزود: سقوط هواپیمای مسافری و شهادت ۲۹۰ نفر در آسمان خلیج فارس نیز گویای جنایات دولت خبیث آمریکا علیه ملت ایران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: با کمال تاسف آنچه موجب ننگ و خواری جامعه جهانی شده، این است که متهمان ردیف اول نقض حقوق بشر در مقام قضاوت درباره حقوق بشر در برابر سایر کشورها قرار گرفته اند که این موضوع برای وجدان های بیدار جامعه بشری بسیار سنگین است.

وی یادآور شد: دولت آمریکا بزرگترین مخالف دادگاه کیفری بین المللی بود و امروز سخت ترین موانع را در برابر این دادگاه ایجاد می کند و امیدواریم وجدان بیدار جامعه جهانی متوجه این موضوع باشد و حقوقدان و قضات جامعه بین الملل با یک اراده جمعی به سمتی حرکت کنند که مظلومان جهان شاهد محاکمه و مجازات شدید و عادلانه این جنایتکاران آمریکایی باشند .

نظر شما