شناسهٔ خبر: 40950342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش‌سوزی مراتع پاوه مهار شد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار پاوه از مهار آتش‌سوزی گسترده در مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: با این حال نیروهای بومی و امدادی همچنان در محل به منظور کنترل شرایط حضور دارند.

صاحب‌خبر -

پرویز ایده پور عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی از عصر روز گذشته در منطقه حفاطت شده «بوزین و مرخیل» آغاز و باتلاش طاقت فرسای نیروهای امدادی و مردمی ساعتی پیش اطفاء شد.

وی ادامه داد: این آتش سوزی در حوزه جوانرود آغاز شد و باگسترش آن مراتع پاوه را نیز در برگرفت و باتوجه به صعب العبور بودن منطقه خاموش کردن آن طول کشید.

ایده پور یادآور شد: باتوجه به تلاش های صورت گرفته نهایتا حوالی ۲ بامداد امروز آتش منطقه بوزین و مرخیل اطفاء شد ولی هنوز علت آتش سوزی سرایت کرده به این منطقه و میزان خسارت مشخص نیست.

فرماندار پاوه تصریح کرد: در حالی که هنوز مراقبت از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره اتش ادامه داشت به دلیل بی مبالاتی عده ای از شهروندان، صبح امروز آتش سوزی دیگری در مناطق حاشیه ای شهر پاوه رخ داد.

وی گفت: این اتش سوزی نیز با تلاش زیاد نیروهای امدادی و مردمی، بخشداری مرکزی و سازمان های مردم نهاد حوالی ساعت ۱۷ مهار شد.

ایده پور در پایان گفت: نیروهای امدادی همچنان در منطقه حضور دارند تا مانع از آتش سوزی مجدد و شعله ور شدن خاکسترهای به جامانده شوند.

فرماندار پاوه همچنین اظهارنظر در خصوص میزان خسارت را به بعد از کارشناسی های دقیق موکول کرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
۹۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ نیز در استان کرمانشاه وجود دارد.
در این استان همچنین سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون با ۵۴ هزار هکتار، بوزین و مره‌خیل در پاوه با ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم با حدود ۴۳ هزار هکتار وجود دارد.

نظر شما