شناسهٔ خبر: 40946483 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

لیبرمن:

نتانیاهو نظام امنیتی اسرائیل را به سوی فروپاشی می‎ برد/ تراکم قدرت حماس رعب آور است

در شرایط کنونی تراکم قوای حماس رعب  آور شده و آنها در حال بالابردن کیفت نیروهای خود با انجام آموزش ها و تمرینات جدید هستند، همچنین میزان برد موشک های خود را بالاتر برده اند.

صاحب‌خبر -


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) ، «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» ضمن انتقاد شدید از اقدامات سیاسی خطرناک نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جمله طرح الحاق کرانه باختری، در گفتگو با یدیعوت آحرونوت تاکید کرد: نتانیاهو نظام امنیتی اسرائیل را به سوی فروپاشی برده و همه ما را به لبه پرتگاه کشانده است.


وی با اشاره به احتمال جنگ جدید در غزه پس از اجرای طرح الحاق نیز گفت: حجم تراکم قدرت حماس بسیار زیاد است و دلیل اصلی آن کمک های مالی قطر است که ما مجوز ورود آنها به غزه را داده ایم.


وی افزود: در شرایط کنونی تراکم قوای حماس رعب  آور شده و آنها در حال بالابردن کیفت نیروهای خود با انجام آموزش ها و تمرینات جدید هستند، همچنین میزان برد موشک های خود را بالاتر برده اند.


لیبرمن در  ادامه گفت: آنها در حال تقویت قدرت و سیطره خود هستند و چندین تُن تجهیزات نظامی وارد منطقه سینا کرده اند، من معتقدم منطقه جنوب در شرایط کنونی در آستانه انفجار قرار دارد.

 

به گزارش قدسنا، طرح الحاق کرانه باختری از سوی نتانیاهو قرار است در روز یکم جولای (یازدهم تیرماه) اجرایی شود و براساس آن 30 درصد از کرانه باختری (دره اردن به همراه مناطق شامل شهرک های صهیونیست نشین) به اراضی اشغالی الحاق گردد. این منطقه که از مرزهای شمالی کرانه باختری با اردن آغاز شده و تا کرانه های بحر المیت امتداد دارد، منطقه ای بسیار مهم و راهبردی محسوب می شود و دارای منابع آبی، زمین های کشاورزی، اماکن حساس امنیتی و نظامی است.
 
همچنین در این مناطق هم اکنون 65000 فلسطینی زندگی می کنند. در صورتی اجرایی شدن این طرح شهر تاریخی اریحا با 2.7 میلیون جمعیت فلسطینی به طور کامل ایزوله می شود و از لحاظ جغرافیایی ارتباطی با مناطق فلسطینی نخواهد داشت. همچنین قدس شریف نیز در صورت اجرایی شدن طرح الحاق با توجه به قرار گرفتن شهرکهای صهیونیست نشین در اطراف آن به طور تقریبا کامل از مناطق فلسطینی جدا شده و محاصره خواهد شد.
 

انتهای پیام/م.ت/22

نظر شما