شناسهٔ خبر: 40946466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توافق با امارات، گامی در جهت جبران شکست مذاکرات اسرائیل با اردن

رویا معصومی

منابع فلسطینی می‌گویند، توافق همکاری رژیم صهیونیستی با امارات به بهانه مقابله با کرونا در واقع اقدامی در جهت جبران شکست دیدار اخیر رئیس موساد با پادشاه اردن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، این منابع گفتند، اعلام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق با امارات پیرامون همکاری دو طرف برای مقابله با کرونا به نوعی جبران شکست دیدار یوسی کوهن، رئیس موساد اسرائیل با پادشاه اردن است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرد: اسرائیل و امارات درباره مقابله با کرونا همکاری دارند و وزرای بهداشت اسرائیل و امارات همکاری در زمینه مبارزه با کرونا را اعلام خواهند کرد.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، یوسی کوهن، رئیس موساد اخیرا محرمانه به اردن سفر و پیامی را از نتانیاهو درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به پادشاه اردن منتقل کرده است.

این رسانه‌ها می‌گویند یکی از موضوعات اصلی که در این نشست مطرح شد مخالفت اردن با الحاق بود.

به گفته منابع مذکور، ده‌ها پایتخت جهان برای ممانعت از تبعات طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین با محمود عباس، رئیس تشکیلات تماس گرفتند.

این منابع گفتند، نتانیاهو ممکن است در روزهای آتی الحاق غوش عتسیون یا معالیه ادومیم را به عنوان اقدامی نمادین و جایگزین طرح الحاق اعلام کند.

در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، روابط این رژیم با کشورهای حوزه خلیج در حال توسعه است و ممکن است هیئت‌ها و نمایندگانی برای برقراری روابط اقدام کنند.

همچنین مسؤولان آمریکایی روز پنجشنبه از نشست‌هایی در کاخ سفید با حضور دستیاران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از این مسأله پرده برداشتند که اگر واشنگتن به رژیم صهیونیستی برای الحاق چراغ سبز نشان دهد این پرونده بدون اتخاذ یک تصمیم نهایی پایان می‌یاید یا خیر.

یکی از این مسؤولان به خبرگزاری رویترز گفت، تاکنون درباره اقدامات پس از اجرای طرح معامله قرن که می تواند زمینه‌ای برای اجرای طرح الحاق فراهم کند، تصمیم نهایی گرفته نشده است.

انتهای پیام

نظر شما