شناسهٔ خبر: 40940019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپردن سکان مدیریت ورزش روستایی همدان به سمن‌ها

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: برای نخستین بار مدیریت فضاهای ورزشی بخش روستایی این استان به سازمان‌های مردم نهاد در حوزه جوانان واگذار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن جهانشیر روز جمعه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس سمن های جوان در حوزه روستایی می توانند با ارایه مدارک و مراجعه به ورزش شهرستان ها نسبت به در اختیار گرفتن مدیریت مکان های ورزشی داخل روستاها اقدام کنند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۰ فضای ورزشی در سطح روستاهای استان همدان آماده واگذاری به سمن های جوان است.

جهانشیر خاطرنشان کرد: این طرح در راستی برون سپاری امور ورزش استان و کاهش هزینه ها و ارتقا سطح کیفیت خدمات دهی است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان جهانشیر با اشاره به اجرای طرح هر روستا یک سمن، گفت: فرمانداران، بخشداران و دهیاران همکاری لازم را در این طرح دارند و مسیر روان سازی صدور مجوز برای فعالیت سمن های روستایی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۸۰ روستا با جمعیت بالای ۸۰۰ نفر برای ایجاد سازمان های مردم نهاد امور جوانان هدفگذاری شده اند و این طرح در حال انجام است.

جهانشیر اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ روستا در سطح این استان وجود دارد و برای اجرایی شدن طرح هر روستا یک سمن نیازمند همکاری و حمایت همه جانبه بخشداران و دهیاران در سطح استان هستیم.

وی اظهار داشت: در همین راستا هر سمن می تواند با پنج عضو نسبت به نام نویسی برای اخذ مجوز اقدام کند.

جهانشیر با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۵ سمن جوان در سطح استان همدان فعالیت دارند، گفت: سازمان های مردم نهاد امور جوانان همدان اغلب در حوزه خدمات خیریه فعالیت دارند.

نظر شما