شناسهٔ خبر: 40931204 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تلاش برای بازگشت۱۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید

معاون وزیر صنعت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال هزار و ۵۰۰ واحد از این واحد‌ها به چرخه تولید باز خواهند گشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از ۶ پروژه عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین و شهرک صنعتی شادگان در جمع خبرنگاران افزود: پارسال یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال در کشور به چرخه تولید برگشتند.

وی گفت: ۴۶ هزارواحد کارگاهی و تولیدی بهره برداری شده در کشور وجود دارد و ۲۳ هزار واحد هم در دست ساخت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: در خوزستان نیز برنامه ریزی شده است امسال ۶۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگردند.

معاون وزیر صمت با اشاره به عوامل غیرفعال شدن واحد‌های تولیدی گفت: واحد‌های تولیدی در مواردی به دلیل مشکل تامین نقدینگی و یا تامین مواد اولیه غیرفعال می‌شوند.

وی گفت: همچنین امسال برنامه ریزی شده تا به واحد‌هایی که ظرفیت تولید آن‌ها پایین‌تر از ظرفیت واقعی است کمک شود تا میزان تولید آن‌ها افزایش یابد.

صالحی نیا ادامه داد: از واحد‌های تولیدی تقاضا داریم که از ظرفیت مراکز کسب و کار برای مشاوره گرفتن و حل مشکلات خود نهایت استفاده را داشته باشند.

وی گفت: ۸۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است که هفت درصد از این تعداد در خوزستان قرار دارند و در استان تنوع و ارزش افزوده واحد‌های صنعتی در سطح بالایی قرار دارد.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در ناحیه صنعتی دارخوین آمادگی لازم برای جذب سرمایه گذار وجود دارد و در این ناحیه صنعتی با توجه به شرایط منطقه امکان راه اندازی کارگاه‌های بسته بندی محصولات کشاورزی و یا قطعه سازی صنایع مختلف وجود دارد.

معاون وزیر صمت برای افتتاح چندین پروژه عمرانی و اقتصادی و بازدید از شهرک‌های صنعتی به خوزستان سفر کرده است.

در استان ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد.

نظر شما