شناسهٔ خبر: 40921177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

ائمه جمعه نقش پدری برای مردم ایفا کنند

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن هشدار نسبت به سیاست‌زدگی و تعصبات قومی، گفت: ائمه جمعه با مشارکت مردم و جوانان برای استان کار کرده و نقش پدری برای همه بویژه نیروهای انقلابی ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به خطبه ۳۲ نهج‌البلاغه و ذکر خصلت‌های دنیاطلبان، ۱۰ نکته را خطاب به ائمه جمعه استان بیان و در نکته اول اظهار داشت: حساسیت و جایگاه ویژه نماز و ائمه جمعه باید در نظر گرفته شده و از این ظرفیت برای تبیین مبانی انقلاب اسلامی بیشترین بهره‌برداری انجام شود.
وی در نکته دوم با تاکید بر ضرورت شبکه‌سازی ائمه جمعه عنوان کرد: ائمه جمعه نسبت به فعالیت تشکیلاتی هماهنگ در سیستان و بلوچستان اهتمام داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در تشریح نکته سوم گفت: تبیین نظری و عملی مبانی انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب ضمن ارائه الگوی عملی از رسالت‌های ائمه جمعه استان است.
رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در نکته چهارم به بررسی ابعاد مطالبه‌گری صحیح پرداخت و افزود: مطالبه‌گری حقوق مردم باید با رعایت انصاف و مبتنی بر گزاره‌های عقلی انجام شود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی در تشریح نکته پنجم خطاب به ائمه جمعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فرماندهی جبهه فرهنگی و ایجاد انسجام در دستگاه‌های فرهنگی و همچنین راهبری و هدایت منظم و تشکیلاتی آنها از وظایف شماست.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان در نکته ششم با هشدار نسبت به آرایش جنگی دشمن لزوم تقابل مناسب جبهه خودی در امر فرهنگی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد اندک نیرو و امکانات در عرصه فرهنگی، تلاش بیشتری در این عرصه لازم است.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی در نکته هفتم تصریح کرد: ائمه جمعه ارتباط ویژه و فعالیت بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی را در مجموعه برنامه‌های خود در نظر داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی ضمن هشدار نسبت به سیاست‌زدگی و تعصبات قومی در نکته هشتم، تاکید کرد: با مشارکت مردم و جوانان برای استان کار کرده و نقش پدری برای همه بویژه نیروهای انقلابی ایفا کنید.
رییس شورای راهبردی سیستان و بلوچستان در تشریح نکته نهم ضمن تاکید بر مطالبه‌گری ائمه جمعه، لزوم تعامل با مسوولان برای پیگیری حل مشکلات مردم را خاطرنشان کرد و افزود:ائمه جمعه و مسوولان شهرستانی با مراعات شئون طرفین، رسیدگی به امور مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی  در نکته دهم، خاطرنشان کرد: پیگیری و اهتمام نسبت به مسوولیت‌های شوراهای فرهنگ عمومی، امر به معروف و نهی از منکر، نماز و مهدویت نیز در دستور کار ائمه جمعه محترم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محامی با تاکید بر ضرورت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، پنج نکته را از بطن فرمایشات معظم له متذکر شد و عنوان کرد: ساده‌زیستی و پرهیز از فعالیت اقتصادی، انس با مردم و تلاش برای جذب آنها با زیست و اخلاق مردمی، گفتار انقلابی و متانت و قوام لازم در شخصیت، اهمیت شبکه ائمه جمعه و لزوم‌کار و مطالعه فراوان برای خطبه‌ها برای ارائه سخن خوب و خطبه‌های انقلابی، مطالبه از مسوولان بدون آنکه به خطبه‌ها کشیده شود مگر در موارد حساس و همچنین اتخاذ رویکرد جوان‌گرایی به عنوان کلید حل مشکلات و برگزاری جلسات بحث و تفسیر برای جوانان سرلوحه رفتار ائمه محترم جمعه قرار گیرد.
امام جمعه زاهدان در بخش سوم بیانات خود به برخی از مسائل روز اشاره کرد و گفت: مشکل عمده استان و مردم، اقتصاد و فرهنگ است و لذا باید تلاش‌ها برای رشد اقتصادی، علمی و فرهنگی استان متمرکز شود.
وی با اشاره به اینکه مسوولان اجرایی، سرداران جبهه اقتصادی هستند و باید به آنها کمک کرد، خطاب به ائمه جمعه تصریح کرد: شما سرداران جبهه فرهنگی هستید و باید به مسئولان اجرایی برای اصلاح امور کمک کنید.
حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: عدالت‌خواهی و تلاش برای گسترش احقاق حق و اجرای قانون برای همه مسوولان و مردم بدون توجه به قوم، مذهب، حزب و گروه نیز باید مورد توجه ائمه جمعه باشد.
وی پیگیری حل مشکلات مردم و پاسخ دهی مسوولان را خواستار شده و خاطرنشان کرد: مسئولان به جز در موارد عذر و محدودیت می‌بایست مردم را اقناع کرده و در غیر این صورت باید موارد به استاندار ارجاع و به تخلفات رسیدگی و برخورد انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: تهذیب نفس و تلاش برای رشد علمی، اخلاقی و معنوی و ارتقاء سطح فکری و بینش انقلابی از ملزومات فعالیت ائمه جمعه است چرا که جایگاه امام جمعه، جایگاه خطیری بوده و همه در معرض خطر وسوسه‌های شیاطین انس و جن و هواهای نفسانی هستیم و باید با تضرع و ابتهال به درگاه خداوند و توسل به عنایات پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی(ع) بخواهیم که عقلمان غالب و امیر باشد.

نظر شما