شناسهٔ خبر: 40920474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رخت آبادانی بر تن مناطق زلزله‌زده میانه پوشانده شد؛

روایت خانواده‌های "زهرا و ریحانه" از دلسوزی سپاه در خدمت‌رسانی

امروز موعد خانه‌دار شدن بخشی از زلزله‌زدگان ترکمنچای بود؛ خانه‌هایی که با کمک خیرین و توسط گروه های جهادی سپاه عاشورا ساخته شد تا بخشی از آلام این حادثه دیدگان تسکین یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، هشت، نه ماهی از زلزله‌ی ویرانگر ورنکش می‌گذرد. زلزله‌ای که نیمه شب جمعه با قدرت 5.9 ریشتر زیر پای مردمان آذربایجان‌شرقی را به مرکزیت روستای ورنکش لرزاند و منازل اهالی این روستا و چند روستای دیگر روی سرشان ویران شد.

از ابتدای کار همه آمدند، از مسئولان دولتی تا نیروهای مسلح و گروه‌های مختلفی پای کار بودند تا مرحمی باشند بر درد مردمانی که داغ دیده‌اند؛ باید کار اسکان موقت سریعاً آغاز می‌شد و در نهایت ساخت و ترمیم بناهای آسیب دیده انجام می‌شد.

 

امروز موعد خانه‌دار شدن بخشی از زلزله‌زدگان ترکمنچای بود. خانه‌هایی که با کمک خیرین و توسط گروه های جهادی سپاه عاشورا ساخته شد تا بخشی از آلام این حادثه دیدگان تسکین یابد.

سپاه همواره حامی مردم و یاور دولت‌ها بوده است

"سپاه همواره در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی، اشتغال ‌زایی و امنیت حامی مردم و یاور دولت‌ها بوده است." این را امام جمعه‌ی ترکمنچای می‌گوید و در ادامه می‌افزاید: از سپاهیان عاشورا و فرمانده محبوبش باید تقدیر کنیم که بارها در مناطق زلزله زده حضور یافته و از نزدیک پیگیر مشکلات اهالی و منطقه بوده‌اند. در صحنه بودن بسیج و سپاه باعث امیدواری و دلگرمی مردم بوده و باعث می‌شود در مواقع اضطراری و بحران‌ها احساس تنهایی نکنند.

سردار عابدین خرّم، فرمانده سپاه عاشورا با حضور در منزلی که برای خانواده "زهرا عابدی" ساخته شده است، می‌گوید: ایام ولادت حضرت معصومه و روز دختر است. در خانه‌ای حضور یافته‌ایم که فرزند دلبندشان در میان ما نیست و برای عرض تسلیت مجدد خدمتشان رسیده‌ایم. طبق قولی که پس از زلزله داده بودیم، امروز با تلاش گروه‌های جهادی این خانه‌ها را تحویل اهالی محترم کردیم.

تقدیم 24 واحد منزل مسکونی به مددجویان حادثه دیده از زلزله 

وی در توضیح دیگر اقداماتی که توسط سپاه عاشورا در مناطق زلزله زده انجام یافته نیز گفت: به غیر از واحدی که تقدیم خانواده زهرا خانم می‌شود، منزل خانواده ریحانه دیگر دخترخانمی که در جریان زلزله جانش را از دست داده بود، تحویل شد و 13 منزل دیگر نیز به مددجویانی که در این منطقه دچار مشکل بودند، تقدیم شد و 9 واحد نیز در دست احداث است که جمعا 24 واحد با تلاش گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی و محرومیت زدایی تاسیس و تقدیم اهالی محترم آسیب دیده از زلزله شده است.

برخی از دستگاه‌ها همت درخوری از خود نشان نمی‌دهند

سردار خرّم از پیگیری‌های متعدد دفتر رهبر انقلاب و همچنین امام جمعه تبریز برای بازسازی این منطقه خبر داد و اظهار داشت: مسئولین برای رفع مشکلات باید پوتین آهنین به پا کنند چون برخی از دستگاه‌ها همت درخوری از خود نشان نمی‌دهند. لذا مشکلات ما باید بدست خودمان حل شود و مردم باید برای عبور از برخی مشکلات خودشان همت کنند. سپاه نیز همواره در کنار مردم قرار دارد.

کار جهادی ناممکن ندارد

ساخت خانه محروم اما فقط به مناطق زلزله زده میانه مختص نیست، فرمانده سپاه عاشورا اینگونه از دیگر برنامه‌های محرومیت زدایی خبر می‌دهد و می‌گوید: 850 واحد با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی را برای ساخت در برنامه داریم که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این واحدها را با همت گروه‌های جهادی تکمیل و تحویل دهیم. گرانی مصالح ساختمانی کار ما را با مشکلات زیادی روبرو کرده است اما با همت و تلاش جهادی گروه های مختلف، هیچ ناممکنی نداشته‌ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.

پدر زهرا عابدی؛ که فیلم دختر شیرین زبانش پس از زلزله خیلی دست به دست می‌شد، قدردان تلاش‌های سپاه عاشورا و بسیج سازندگی است، او می‌گوید: بسیج سازندگی، سپاه عاشورا، گروه‌های جهادی و خیرین محترم پیگیر مشکلات ما بودند و کمک حالمان بودند. اینکه سرپناهی داشته باشیم، در روحیه ما خیلی تاثیر می‌گذارد و تسکینی بر دردهایمان است.

پس از تحویل واحدهای مسکونی به اهالی منطقه، کلنگ احداث مسجد روستای ورنکش به زمین خورد. آنگونه که سردار خرّم گفت: احداث و بازسازی سقف بالای سر مردم اولویت اول در مناطق زلزله زده بوده که با تکمیل آن، عملیات تکمیل مسجد نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما