شناسهٔ خبر: 40920284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون آبفا استان اصفهان:

کلر، ویروس کرونا را کاملا از بین می برد/ ۵۶۰ انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی شده است

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان با بیان اینکه هر گونه نشت آب به صورت فوری پیگیری می شود، گفت: ۵۶۰ انشعاب عیر مجاز در سال ۹۸ شناسایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ناصر اکبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماه از سال آب پایدار شهرها و روستاهای استان از تسویه خانه باب شیخ علی تامین می شود اما در سه ماه سال که از ۱۵ خراد تا ۱۵ شهریور که هوا گرما شده و مصرف آب بیشتر می شود، بنابرین در طی سال های گذشته برای عبور از بحران چاه هایی حفر شد که کلیه ازمایشات و مجوزات از شبکه بهداشت گرفته شد و بدون هیچگونه عارضه منفی این اب در شبکه قرار می گیرد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کیفیت اب در شمال و جنوب شهر تفاوتی ندارد اما در محلات مختلف به دلیل تفاوت در غنی بودن زمین، چاه های مختلفی داریم اما در زینبیه اب شرب با حکیم نظامی تفاوتی ندارد.

* اولویت اول عدالت در توزیع اب است

وی ادامه داد: در سال ۸۹ اولین سالی که به تله متری ورود کردیم ظرفیت استفاده داخلی نداشتیم که البته این اتفاق از سال ۹۰ با ظرفیت داخلی انجام می شود.

اکبری در مورد جیره بندی آب گفت: با توجه به تجارب خوبی که در ۱۰ سال گذشته داریم به هیچ وجه به سمت جیره بندی نخواهیم رفت و اولویت اول عدالت توزیع آب است .

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۰۳ روستا داریم که ۹۰۵ روستا تحت پوشش آب شرب قرار که روستاهای ۱۲۰ خانوار را شامل نمی شود، همچنین ۸۰ روستا تحویل گرفته نشده است که باید از سوی شورا و بخشدار درخواست شود که به عهده بگیریم؛ ۲۱۸ روستا زیر ۲۰ خانوار داریم که به این روستاها کمک می کنیم و حتی به صورت سیار هم اب رسانی می شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: امسال درصددیم که کیفیت پایدار اب روستا و شهری فراهم کنیم؛ در خصوص اب خاکستری تفاهم نامه کلیات استفاده از اب خاکستری تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر‌کنتور خوان ها و یا از سوی شهروندان مطلع شویم که انشعابی از پمپ های خانگی استفاده می کند این مصرف کننده با اخطار و قطعی آب رو به رو خواهد شد، خاطرنشان کرد: خط انتقال از تصفیه خانه حدود شش کیلومتر خط ۱۴۰۰ میلیمتری با سرعتی فوق العاده اماده شده که طرفیتی معادل ۳۰ حلقه چاه را به شبکه اضافه می کند.

* روزانه دو هزار کلرسنجی انجام می شود

در ادامه فهمیه امیری در این نشست اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ۲۱ ازمایشگاه میکروبی، ۴ آزمایشگاه شیمیایی، یک ازمایشگاه معدنی دارد که به صورت شبانه روزی به کیفیت سنجی می پردازد.

مدیر مرکز پایش کیفیت اداره اب و فاضلاب استان اصفهان بهره مند بودن از افراد متخصص در این زمینه را در کشور منحصر به فرد خواند و گفت: نزدیک به ۶۰ نفر نیروی کنترل کیفی در استان داریم و همچنین علاوه بر آن به صورت روزانه ۲ هزار کلرسنجی در سطح استان به عیر از ازمایش های این اداره از سوی مراکز بهداشت و ... انجام می شود.

*اب چاه ها کاملا سالم است/ تغییر ذائقه به معنای ایراد نیست

وی با بیان اینکه یک باب ازمایشگاه سیار نیز کیفیت اب را پایش می کند، در مورد تغییر مزه آب بعد از اضافه شدن آب چاه ها در مدار گفت: طبیعی است که بخاطر تعییر اجباری مخزن و منبع آب ها، شهروندان تغییر ذائقه را تشخیص دهند اما این به معنای مشکل نیست؛ کیفیت اب استان اصفهان هیچ مشکلی نداشته و وقتی برخی چاه ها در مدار قرار میگیرد تغییر ذائقه اتفاق می افتد.

*کلر ویروس کرونا را کاملا از بین می برد

امیری ادامه داد: وقتی اب مراحل تسویه را می گذراند، به آن کلر اضافه می شود و ویروس کرونا با میزان کم کلر از بین می رود، میزان کلر بین نیم تا یک تنطیم می شود و این کلر زنی حتی در مورد چاه ها هم اتفاق می افتد.

*۵۶۰ انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی شده است

در ادامه رضا رضایی در این نشست اظهار کرد: در واگذاری های جدا گانه به مجموعه ها استقبال می کنیم؛ از نظر ریال و مبلغ چه یک چند واحدی یک کنتور داشته باشد و چه چند کنتور فرقی ندارد و واحدها می توانند کنتورها و شمارشگر را نصب کنند تا هزینه هر واحد مشخص شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفا استان اصفهان با بیان اینکه هر گونه نشت آب به صورت فوری پیگیری می شود، گفت: ۵۶۰ انشعاب عیر مجاز در سال ۹۸ شناسایی شده است.

وی در مورد بهای مصرفی آب بها گفت: هفت درصد در کلیه انشعابات افزایش قیمت داشته که می تواند میزان مصرف مشترکین ۱۴ متر مکعب در هر ماه باشد و اگر انشعابی مصرفش از این میزان افزایش پیدا کند ۱۶ درصد افزایش بها علاوه بر هفت درصد لحاظ خواهد شد

وی با اشاره به بسته های تشویقی برای کم مصرف کنندگان بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۶ هزار مشترکین ما مشمول جایزه شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما