شناسهٔ خبر: 40913028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان مطرح کرد

گردن کلفتی خانه‌مسافرها در مقابل هتل‌ها

بنت الهدی نوری

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان با تأکید بر اینکه هتلداری شغلی زیان آور است، گفت: هتلداران از درون و بیرون مشکل دارند و شرایط مطلوب نیست.

صاحب‌خبر -

منصور شعبانی‌جو چهارشنبه ۴ تیرماه در دومین نشست تخصصی «کرونا و ‌کسب و کارهای آسیب دیده با محوریت گردشگری» که به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، دفتر همدان برگزار شد، اظهار کرد: در سال های گذشته در فضایی قرار گرفتیم که به سمت هتل سازی رفتیم اما دیدیم خبری هم نیست و امسال در کنار مشکلات موجود کرونا هم اضافه شد.

وی با بیان اینکه کرونا معضلی است که به هتلداری اضافه شده و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه دارد، تصریح کرد: به گفته معاون رئیس جمهور کرونا ویروسی هزار چهره است و با وجود مشکلات قبلی تبدیل به یک معادله چند مجهولی تبدیل شده که مانده ایم چه کنیم؟

این هتلدار با تأکید بر اینکه هتلداری به سمت ورشکستگی می رود، خاطرنشان کرد: به دستور دادستان هتل ها تعطیل شده و مسافرت ها هم که صفر شده و هتل ها مانده اند با هزینه های فراوان!

وی با اشاره به افزایش دو برابری قیمت ها، گفت: با هزار مکافات نرخ نامه هتل ها را ۲۰ درصد افزایش دادیم اما امروز مجبور هستیم با ۵۰ درصد تخفیف اتاق های خود را اجاره دهیم و از آن طرف پشت سر هم قبوض اخطار برق، آب و ... به سمت هتل ها سرازیر شده است.

وی با تأکید بر اینکه هتل ها باید به سمت کاهش هزینه ها بروند، تصریح کرد: انتظار داریم شورای شهر همانطور که در سال های گذشته عوارض پروانه ساختمانی هتل ها را به حداقل و صفر رسانده و سرمایه داران را به سمت هتل سازی هول داده و الان درگیر هستند، به کمک بیاید و حداقل هزینه پسماند از هتل ها دریافت نشود.

نایب رئیس جامعه هتلداران استان همدان با بیان اینکه در هتلداری هم قاچاق وجود دارد، افزود: خانه مسافرهای مجاز و غیرمجاز به قدری گردن کلفت شده اند که تنه بر تنه هتل ها می زنند و با هتل ها رقابت می کنند.

وی با تأکید بر اینکه خانه مسافرها، هتل ها را به چالش کشیدند، بیان کرد: دستور قضایی جمع کردن کارتن به دست ها کارساز نبوده و جمع نشدند. ما مخالف فعالیت خانه مسافرها نیستیم بلکه باید ساماندهی و قانونمند کار کنند.

این فعال گردشگری درباره تسهیلات کرونایی، اظهار کرد: این تسهیلات پولی است که اگر بیاید باید بلافاصله هزینه شود و فقط جای زخمش باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه کرونا دست و پای همه را بسته است، به ارائه راهکار پرداخت و یادآور شد: هتل ها باید هزینه های خود را مدیریت کنند و از طرفی انسجام مدیریتی در لایه های مختلف باید به وجود بیاید.

شعبانی جو با تأکید بر اینکه تصمیماتی که گرفته می شود عملیاتی شود، گفت: خیلی از تصمیمات در لایه های پایین و کارشناسی به ویژه در بانک ها عملیاتی نمی شود.

مدیرعامل آژانس مسافرتی علیصدر مهر نیز با تأکید بر اینکه باید در گردشگری علمی کار شود، گفت: متأسفانه بیس گردشگری ما سنتی بوده و بیس علمی وجود ندارد.

مصطفی عزیزیان با بیان اینکه نقطه صفر همیشه نقطه بدی نیست، اظهارکرد: کرونا امتیازهای خوبی برای ما دارد و می‌توانیم یکسری از زیرساخت ها را بررسی کنیم و تمام کشورهای دنیا برروی زیرساخت هایشان کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع گردشگری ترکیه هزینه ها را به شدت پایین آورده‌اند، تصریح کرد: این نقطه خطری برای ماست و راهکار این است که یک حرکت جمعی در همدان اتفاق بیفتد و همدان به ترکیه ایران تبدیل شود تا با توجه به اینکه هزینه سفر به همدان ارزان است مردم به همدان سفر کنند.

وی افزود: نرخ واقعی بلیط غار علیصدر ۱۵۰ هزار تومان است اما درحال حاضر به نرخ ۵۰ هزار تومان داده می‌شود درحالیکه نرخ بلیط نمک آبرود با یک صدم هزینه ها و پرسنل علیصدر ۱۲۰ هزار تومان است.

عزیزیان با بیان اینکه باید هزینه‌هایی درنظر گرفته شود که گردشگری هم متضرر نشود، ادامه داد: باید طوری تصمیم گیری شود که نه تنها گردشگری متضرر نشود، همدان برند ترکیه ایران شود.

مدیرعامل آژانس مسافرتی علیصدر مهر یادآور شد: الان بهترین زمان است که گردشگری علمی و پایداری سفر ایجاد کنیم و طرح‌ها را به شکلهای مختلف و سازگاری با کرونا اجرا کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما