شناسهٔ خبر: 4090593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بان کی مون: بحران سوریه راهکار نظامی ندارد

دبیرکل سازمان ملل متحد، با بیان اینکه رنج‌ های ملت سوریه، لزوم پایان جنگ در این کشور را نشان می‌ دهد، گفت، برای از سرگیری تلاش‌ ها جهت برگزاری هرچه سریع‌ تر نشست ژنو ۲ مصمم است. «مسلح کردن طرفین درگیر سوری، هرگز به حل بحران این کشور کمکی نمی کند.»

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بان کی مون، در جمع رهبران کشورهای حاضر در اجلاس گروه 20 در سن پترزبورگ روسیه، ضمن قدردانی از عملکرد بازرسان سازمان ملل متحد در سوریه، از حکومت بشار اسد به علت همکاری با تیم بازرسان، قدردانی کرد.

وی اعلام کرد: نمونه‌های جمع‌آوری شده توسط محققان سازمان ملل در چهار مرکز در اروپا مورد بررسی قرار می‌گیرد و کارشناسان به طور 24 ساعته و به منظور افزایش سرعت در اعلام نتایج روی این نمونه‌ها کار می‌کنند.

بان کی مون افزود: در حال حاضر، بزرگ ترین مسئله‌، مسئولیت مشترک جامعه جهانی در قبال سوریه است. جامعه جهانی، امروز مسئولیتی بزرگ در قبال سوریه دارد؛ چرا که استفاده از هرگونه سلاح‌ شیمیایی در هر شرایطی، نقض خطرناک قوانین بین‌ المللی و جنایتی نادرست است و هر روزی که می‌ گذرد ده‌ ها غیرنظامی بی‌ گناه در سوریه کشته می‌ شوند.

دبیرکل سازمان ملل متحد، با بیان اینکه نیازهای انسانی در سوریه بسیار بیشتر از حجم کمک‌ های نهادها و سازمان‌ های ذی‌ ربط است، گفت: باید به کشورهای همجوار سوریه، به ویژه کشورهای میزبان آوارگان سوری، کمک شود.

بان کی مون همچنین تاکید کرد: رنج‌ های ملت سوریه، لزوم پایان جنگ در این کشور را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای از سرگیری تلاش‌ ها جهت برگزاری اجلاس بین‌ المللی ژنو 2 در نزدیک ترین زمان ممکن، مصمم است، گفت: من از اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل متحد به سوریه، خواستم تا به منظور دو چندان کردن تلاش‌ها جهت حضور طرفین درگیر سوری بر سر میز مذاکرات، در سن پترزبورگ حاضر شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد، تصریح کرد: مجهز کردن هر یک از طرفین درگیر سوری به سلاح، هرگز به حل بحران این کشور کمکی نمی‌ کند.

 

نظر شما