شناسهٔ خبر: 40894303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

باقرزاده‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات جلسه امروز کمیسیون بهداشت با نمکی

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون با وزیر بهداشت مطالبی را مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: امروز جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت برگزار شد و محور بحث موضوع کرونا بود.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره مباحثی که در کشور با شروع پیک دوم رخ داده است، همچون افزایش تعداد بیماران و تعداد فوت‌شدگان بحث شد. 

وی ادامه داد: وزیر بهداشت گزارشی را از ابتدای وقوع کرونا در کشور تا به امروز درخصوص پیشگیری و درمان کرونا در کشور ارائه داد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که این جلسه اولین جلسه کمیسیون با وزیر بهداشت بود، بسیاری از نمایندگان هم دیدگاه‌های خودشان را در مبارزه با کرونا و حمایت از پرستاران، به‌ورزان وپزشکان مطرح کردند.

وی ادامه داد: در بحث کارانه‌ها و تخت‌های بیمارستانی مطرح شد که دولت چه کارهایی باید انجام دهد. بحث دیگری که عنوان شد این بود که آیا فقط وظیفه مردم است که پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک اصل رعایت کنند یا دولت هم باید وظیفه متقابلی داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به موازی‌کاری‌هایی که درخصوص بیماری کرونا در حال انجام است، گفت: مطلب دیگری که نمایندگان مطرح کردند، موازی‌کاری و عدم فرماندهی متناسب بود؛ آنان مطرح کردند که تناقض‌هایی وجود دارد و دولت هم باید در این قسمت وارد عمل شود و مردم بپذیرند.

وی ادامه داد: مطلب بعدی که بحث شد شکل قراردادهای پرستارانی بود که ۸۹ روز است به خدمت گرفته شدند؛ توصیه شد این پرستاران که به عنوان مدافع سلامت به میدان آمدند و در آینده دولت و کشور به این افراد نیاز دارد، برای قراردادشان فکری شود.

باقرزاده تاکید کرد: مجلس یازدهم بحث نظارت برایش مهم است، قوانین در عرصه سلامت به اندازه کافی داریم و در حال حاضر نیاز است در بعد نظارتی اقدام موثری‌تری داشته باشیم.

نظر شما