شناسهٔ خبر: 40874020 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول

بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از نه میلیون و 119 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 472 هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 9 میلیون و 119 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 472 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 4 میلیون و 887  هزار و 957 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز دوشنبه 2 تیر 1399 (22 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول

شمار جهانی مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول


ثبت بیشترین موارد افزایش ابتلا به کرونا در جهان طی یک روز گذشته
سازمان جهانی بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذتشه بیشترین موارد افزایش ابتلا به کووید-۱۹ را در جهان ثبت کرده است؛ آمریکا بیشترین سهم را از موازد جدید ابتلا داشته است.

این سازمان گفته طی یک روز اخیر ۱۸۳ هزار مورد جدید ابتلا در جهان ثبت شده است.

حدود پنجاه هزار از این موارد در آمریکا، برزیل و هند ثبت شده.

آمریکا در صدر بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا؛ بیش از دو میلیون و 368 هزار نفر
ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 368 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون 122 هزار و 395 تن در این کشور به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

کرونا تظاهرات علیه نژادپرستی را در کارولینای جنوبی متوقف کرد
یکی از سازمان‌دهندگان تظاهرات ضد نژادپرستی در ایالت کارولینای جنوبی از لغو تمامی تجمع‌های اعتراضی برنامه‌ ریزی شده، به دلیل ابتلای شماری از معترضان به کرونا خبر داده است.

ابتلای این معترضان به کرونا با حضور در اعتراض‌های خیابانی زیر عنوان "جان سیاهان اهمیت دارد" مرتبط گزارش شده است.

لورنس ناتانیل با انتشار ویدئویی در فیس‌بوک گفته که دست کم ۲۴ تن از کنشگران در روزهای اخیر بیمار شده‌اند. وی گفته که در انتظار نتیجه آزمایش خود است و از دیگر کنشگران خواسته تا هرچه سریع‌تر آزمایش کرونا بدهند.

در ایالت کارولینای جنوبی روز گذشته بیش از ۹۰۰ مورد تازه ابتلا به کرونا ثبت شده است. اعتراض‌های گسترده خیابانی با نام "جان سیاهان اهمیت دارد" پس از مرگ جورج فلوید هنگام بازداشت از سوی پلیس در تاریخ ۲۵ مارس در ایالت مینه‌سوتا آغاز شد.

کرونا در برزیل
آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در برزیل بیش از یک میلیون و 90 هزار نفر اعلام شده است. برزیل بعد از آمریکا دومین کشور در جهان است که شمار مبتلایان آن به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت برزیل شمار درگذشتگان را 50 هزار و 737 هزار نفر اعلام کرده است.

بسیاری بر این باورند که چون هنوز به تعداد کافی آزمایش کرونا گرفته نشده، ارقام واقعی بسیار بالاتر است. متخصصان گفته‌اند برزیل هنوز چند هفته دیگر با اوج شیوع ویروس فاصله دارد.

ثبت 95 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 7 هزار 600 تن دیگر به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 592 هزار و 280 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 8 هزار و 206  تن رسیده است.

کرونا در هند؛ بیش از 13 هزار نفر در یک روز مبتلا شدند
مقامات دولت هند می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 13 هزار و 273 تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در هفته‌های اخیر به شمار روزانه مبتلایان کرونا در هند افزوده شده است. مجموع شمار مبتلایان به کرونا در هند 440 هزار و 183 تن گزارش شده است. به این ترتیب هند پس از ایالات متحده، برزیل و روسیه در جایگاه چهارمین کانون شیوع کرونا قرار دارد.

14 هزار  و 15 نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 324 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 293 هزار و 584 به ویروس کووید-19حکایت دارد.

اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته یک مورد مورد فوتی گزارش شده است.

کرونا؛ تعداد موارد فوتی روزانه در بریتانیا به ۱۵نفر رسید
بر اساس اعلام وزارت بهداشت بریتانیا طی بیست و چهار ساعت گذشته تعداد موارد فوتی در بریتانیا به ۱۵نفر رسیده که کمترین رقم حتی از پیش از شروع محدودیتها در این کشور بوده است.

تعداد موارد ابتلا در این کشور بیش از سیصد و پنج هزار نفر است و تا کنون بیش از ۴۲۶۰۰ نفر در این کشورجان خود را به دلیل ابتلا به کووید از دست داده‌اند.

بریتانیا بعد از آمریکا و برزیل بیشترین قربانیان کرونا را در جهان داشته است.

کرونا و اثرات روانی خانه‌نشینی در بریتانیا
از هر ۱۰ جوان بریتانیایی ۴ تن باور دارند که شیوع ویروس کرونا بر سلامت روانشان تاثیر منفی داشته است.

بر اساس پژوهش اداره آمار ملی بریتانیا حدود ۴۲ درصد از پرسش شوندگان یک نظرسنجی که بین سنین ۱۶ تا ۲۹ ساله بوده‌اند گفته‌اند که سلامت روانشان رو به وخامت گذاشته است؛ این رقم میان ۳۰ تا ۵۹ ساله‌ها ۲۵ درصد و در میان افراد ۶۰ سال به بالا ۱۵ درصد بوده است.

این نظرسنجی و پژوهش دوره زمانی ۳ آوریل تا ۱۰ مه را شامل می‌شود. این نتایج نشان می‌دهد که ۵۱ درصد از افراد ۱۶ تا ۲۹ ساله‌ای که گفته‌اند محدودیت‌های مقابله با کرونا بر سلامتشان اثر منفی داشته احساس تنهایی می‌کنند. احساس تنهایی در میان ۳۰ تا ۵۹ ساله‌ها ۲۷ درصد و در میان افراد ۶۰ سال به بالا ۲۶ درصد است.

کرونا در پاکستان
بیش از 181 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در پاکستان تایید شده و 3590 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

کرونا در آلمان
آلمان از 191 هزار و 912 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 8964 بیمار کووید-19خبر داده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
جدیدترین آمارها حاکی از افزایش 23 مورد فوتی و 221 مورد قطعی ابتلاء به کرونا در 24 ساعت گذشته در ایتالیا است.

شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا از زمان شروع اپیدمی در 21 فوریه تاکنون به 34 هزار و 657 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 238 هزار و 720 نفر رسیده است که ایتالیا را هشتمین کشور جهان پس از ایالات متحده، روسیه، برزیل، اسپانیا، انگلیس و هند از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 254 هزار و 936 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 8045 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

فرانسه حضور در مدارس را اجباری کرد
با کاهش محدودیتهای مرتبط با شیوع کرونا در فرانسه، حضور در سر کلاس در مدارس از دوشنبه برای دانش آموزان زیر پانزده سال اجباری اعلام شده است.

فقط دبیرستانهایی که سه سال آخر آموزش متوسطه را در بر می‌گیردند از این دستورالعمل دولتی مستثنی شده‌اند.

در هفته‌های اخیر مدارس برای خانواده‌هایی که مایل به فرستادن فرزندان خود بودند بصورت داوطلبانه باز شده بود.

فرانسه تایید کرده که بیش از 160 هزار و 370 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29640 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در نرکیه با ثبت 24 فوتی دیگر طی 24 ساعت گذشته به 4 هزار و 974 تن و تعداد افراد مبتلا به 188 هزار و 897 نفر رسیده است.

لغو منع رفت و آمد در عربستان سعودی پس از ۳ ماه
عربستان سعودی یکشنبه شب مقررات منع رفت و آمد را پس از ۳ ماه لغو کرد. همزمان عده‌ای با حضور در خیابان‌ها اعلام این خبر را جشن گرفتند.

ریاض تدابیر سخت‌گیرانه‌ای را از ماه مارس برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در عربستان اتخاذ کرد. از جمله این تدابیر اعلام منع رفت و آمد ۲۴ ساعته در بیش‌تر شهرهای کوچک و بزرگ بوده است. شهروندان با توجه به این مقررات فقط برای خرید ضروری یا فوریت‌های پزشکی مجاز به ترک خانه‌هایشان بوده‌اند.

لغو مرحله‌ای محدودیت‌های مرتبط با مقابله با شیوع کرونا در عربستان سعودی با اجازه از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در ماه مه آغاز شد. بیش از 161 هزار تن در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و کرونا جان هزار و 307 تن را گرفته است.

کرونا در چین؛ شمار مبتلایان در پکن تک رقمی شد
دولت چین ۹ مورد تازه ابتلا به کرونا در پکن را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است. در ۱۰ روز گذشته این اولین‌باری است که شمار مبتلایان تک رقمی شده و این کمترین تعداد ۲۲ روز گذشته در چین محسوب می‌شود.

بیش از ۲۳۰ مورد ابتلا به کرونا در پایتخت چین ثبت شده است. افزایش شیوع کرونا در پکن پس از آن است که شواهدی از وجود کووید-۱۹ در یک بازار مواد غذایی و ماهی دیده شده بود.

افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کروناویروس در چین را به همراه داشته است. شمار کل مبتلایان در این کشور با افزایش 18 نفر تاکنون 83 هزار و 396 نفر گزارش شده است.

آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۳۱۰ مورد ابتلا و ۱۲ مرگ در شبانه روز گذشته
وزارت صحت/بهداشت افغانستان از ثبت ۳۱۰ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا و ۱۲ مرگ در شبانه روز گذشته خبر داده است.

براساس آمار رسمی شمار مجموعی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در افغانستان به ۲۹ هزار ۱۴۳ و جان باختگان به ۵۹۸ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت گفته تاکنون در مجموع حدود ۹ هزار از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.

کابل با شناسایی بیش از ۱۲ هزار مورد ابتلا و ثبت ۱۴۵ مرگ در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

۱۱۹ شهروند ایرانی طی یک روز گذشته جان خود را از دست دادند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱۱۹ نفر دیگر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ طی روزهای اخیر آمار سه رقمی موارد فوتی در این کشور ادامه یافته است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷۴۲ نفر رسیده.

به گفته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت طی یک روز اخیر ۲۵۷۳ بیمار کووید ۱۹ در این کشور شناسایی شده‌اند؛ به این ترتیب بر اساس آمارهای رسمی در ایران مجموع بیماران کووید۱۹ در این کشور به ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت چهاراستان خوزستان،هرمزگان،کرمانشاه و آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز قرار دارند

لاری گفته: "در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸ استان کشور هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده‌اند."

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  310 هزار و 676 نفر مبتلا و 8 هزار و 196 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی بیشترین آسیب را از شیوع کروناویروس متحمل شده و 25 درصد از مجموع موارد ابتلا در این قاره به این کشور اختصاص دارد.

کرونا در مکزیک
بنابر اعلام وزارت بهداشت مکزیک این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته 5343 مورد ابتلا به بیماری کووید-19 را شناسایی کرده که در مجموع تعداد مبتلایان به 180 هزار و 545 نفر رسیده است. همچنین مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در مکزیک به 21 هزار و 825 نفر رسیده است.

مخالفت نخست وزیر کانادا با بازگشایی مرزها
نخست وزیر کانادا با بازگشایی مرزهای این کشور در پی فشار شرکت‌های هواپیمایی مخالفت کرده است. جاستین ترودو گفته که اقدام زودهنگام می‌تواند موج دوم شیوع کرونا را به همراه داشته باشد.

شرکت هواپیمایی ایر کانادا و فعالان صنعت گردشگری کانادا از دولت خواسته‌اند تا محدودیت‌های سفر را لغو کند. کانادا و ایالات متحده آمریکا هفته گذشته ممنوعیت سفرهای غیرضروری را تا اواخر ماه ژوئیه تمدید کردند. محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع کرونا در این دو کشور از ماه مارس آغاز و در ماه‌های آوریل و مه تمدید شده است.


آمار روزانه مرگ بر اثر کرونا در اسکاتلند به صفر رسید
نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مرگی بر اثر ابتلا به کرونا به ثبت نرسیده است. به این ترتیب مجموع شمار ۲ هزار و ۴۷۲ جان باخته در اسکاتلند برای دومین روز متوالی بدون تغییر مانده است.

پیش‌تر در روزهای ۷، ۸، ۱۵ ژوئن هم آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در اسکاتلند صفر اعلام شده بود.

به گفته وزیر اول اسکاتلند نتیجه آزمایش ۱۴ تن مثبت بوده و تعداد کل مبتلایان به کرونا به ۱۸ هزار و ۱۷۰ تن رسیده است. از این تعداد ۸۶۷ بیمار بستری شده‌اند. ۱۵ تن از مبتلایان به کرونا در اسکاتلند تحت مراقبت ویژه قرار داشته‌اند که این رقم به یک تن کاهش یافته است.


هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره سرعت همه‌گیری کرونا
سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که همه‌گیری ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است و پیامدهای آن از جمله تاثیرات اقتصادی آن در یک دهه آینده مشهود خواهد بود.

تدروس ادهونام، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از نبود همبستگی و رهبری جهانی در مقابله به کووید-۱۹ انتقاد کرده و آن را نتیجه سیاسی کردن برخورد با این بحران دانسته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی روابط این کشور با سازمان بهداشت جهانی را قطع و این سازمان را متهم کرده که چین را در شیوع و همه‌گیری کرونا به اندازه کافی مسئول ندانسته است.

کره ‌جنوبی موج دوم شیوع کرونا را 'از سر می‌گذراند'
مقامات نظام بهداشت و درمان کره جنوبی معتقدند که این کشور در حال سپری کردن موج دوم شیوع کرونا است. این در حالی است که کره جنوبی با کاهش شمار مبتلایان کرونا رو به رو است.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که این کشور در ماه‌های آینده درگیر همه‌گیری کرونا شود. کره جنوبی در مقابله با کووید-۱۹ در مقایسه با بسیاری کشورها، موفق‌تر عمل کرده است.

مرکز کنترل بیماری‌ها اعلام کرده که موج اول کرونا تا ماه آوریل به طول انجامیده است. از ماه مه افزایش شمار مبتلایان از جمله در کلوب‌های شبانه سئول دیده شد. در فاصله این دو مقطع زمانی، ثبت ابتلا به کرونا از روزانه حدود هزار به صفر، در سه روز متوالی رسیده بود.

دولت کره جنوبی اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. پیش از این پژوهشگران این کشور بر این باور بودند که موج اول شیوع این بیماری هرگز پایان نیافته است.

از اعلام اولین مرگ بر اثر کرونا در کره جنوبی در ۲۰ ژانویه، در مجموع ۲۸۰ تن به دلیل کووید-۱۹ جان باخته‌اند. شمار مبتلایان در این کشور هم بیش از ۱۲ هزار تن گزارش شده است.


زنان بیش‌تر از مردان 'در معرض خطر مرگ' بر اثر کرونا
تحقیقات تازه جمعی از دانشمندان در هند و ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که زنان مبتلا به کرونا بیش از مردان در معرض خطر مرگ قرار دارند؛ این در حالی است که بر اساس آمار جهانی اکثر مبتلایان به کرونا را مردان تشکیل می‌دهند.

همچنین تاکنون بیش از زنان مبتلا، مردان بر اثر کووید-۱۹ جان باخته‌اند. به عنوان نمونه در ایتالیا، چین و ایالات متحده شمار ابتلا و مرگ و میر در مردان بیش‌تر از زنان بوده است.

در پژوهشی تازه روی مرگ و میر بر اثر کرونا تا ۲۰ ماه میلادی مه در هند، ۳/۳ درصد از زنانی که به کرونا مبتلا شده بودند، درگذشته‌اند. این در حالی است که این رقم مرگ و میر برای مردان ۲/۹ درصد بوده است.

در گروهی از مبتلایان سنین ۴۰ تا ۴۹ سال، ۳/۲ درصد زنان و ۲/۱ درصد مردان مبتلا به کرونا جان باخته‌اند.

بازداشت صدها تن از مخالفان محدودیت‌های کرونا در هلند
در پی به خشونت کشیده شدن اعتراض خیابانی به محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا در شهر لاهه هلند، صدها نفر بازداشت شدند.

به گفته پلیس، این اعتراض که بعد از ظهر یکشنبه بصورت مسالمت‌آمیز برپا شده بود، از سوی عده‌ای به خشونت کشیده شد؛ این عده به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

پلیس برای متفرق کردن جمعیت از خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.

معترضان به محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا خواستار پایان یافتن تعطیلی‌ها و لغو محدودیت‌ها در سراسر هلند هستند.

تشخیص کرونا از طریق بزاق دهان 'در ۲۵ دقیقه'
گروهی از پژوهشگران در ژاپن اعلام کرده‌اند که موفق به توسعه آزمایش بزاق دهان برای تشخیص بیماری کرونا شده‌اند. بر این اساس آنها قادر خواهند بود که نتیجه آزمایش را ظرف ۲۵ دقیقه دریافت کنند.

شرکت پزشکی شیونوگی از همکاری با دانشگاه‌های ژاپن برای توسعه این آزمایش خبر داده و گفته که حتی مردم می‌توانند این آزمایش را در خانه‌ها انجام دهند.

در بریتانیا هم پژوهشگران برای امکان توسعه آزمایش مشابه بزاق در تلاش هستند. در این طرح بیش از ۱۴ هزار نفر مشارکت دارند؛ این آزمایش در حالیست که تست کرونا تاکنون از راه بینی انجام شده است.

نظر شما