شناسهٔ خبر: 40866354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماسک N95 و لباس حفاظتی از ایران به کشورهای منطقه صادر می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ماسک N95، لباس‌های یکسره "شیلد" و اقلام حفاظتی پزشکی از کشورمان به کشورهای منطقه صادر می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدحسین صفوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پارک فناوری سلامت اصفهان افزود: در سال جاری می‌توانیم شاهد افزایش تولید این محصولات در کشورمان باشیم.

وی افزود: صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی از کشورمان در سال گذشته حدود ۲۵ میلیون دلار بود که نشان می‌دهد محصولات ایرانی دارای کیفیت قابل قبول صادراتی است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت تحریم‌ها، حفظ همین رقم افتخار است اما می‌کوشیم که از این میزان عبور کنیم.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی با بیان‌اینکه در ابتدای شیوع بیماری کرونا نیاز مُبرمی به برخی اقلام حفاظتی مانند ماسک N95 داشتیم، گفت: میزان تولید این نوع ماسک قبل از اسفند پارسال به ۱۵ هزار عدد در روز هم نمی‌رسید اما اکنون به ۲۰۰ هزار ماسک رسیده و امکان صادرات آن و برخی اقلام دیگر مانند لباس حفاظتی و کیت تشخیصی ایجاد شده که بازاریابی برای آنها در حال انجام است.

صفوی با اشاره به اینکه کشورمان یکی از تولیدکنندگان مواد اصلی و فیلتر ماسک‌های N95 و سه لایه مانند منسوج "مِلت بلون"(Melt blown) است، اظهار داشت: تاکنون دستگاه تولید ملت بلون از خارج وارد می‌شد اما بتازگی یکی از شرکت‌های اصفهان موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شد و این ظرفیت در کشور بوجود آمد که ماشین‌آلات آن را تولید کنیم و تولید ملت بلون افزایش یابد.

ملت بلون، منسوج بی‌بافت است که نقش فیلتر را در ماسک دارد و تولید آن از جدیدترین پیشرفت‌های فرایندهای منسوجات بدون بافت بشمار می‌آید؛ یکی از واحدهای فناور در اصفهان، نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید ملت بلون شده است.

صفوی، ملت بلون را یکی از محصولات راهبردی برای کشورمان خواند و تاکید کرد: این محصول به ما برای مدیریت هرچه بهتر بیماری کرونا، توسعه مواد اولیه و تسهیل دسترسی تولیدکنندگان ماسک به آن، کمک بسیاری می‌کند.

وی یکی از برنامه‌های اصلی این اداره در سال جاری را اصلاح و نظام‌مند کردن شبکه توزیع تجهیزات و ملزومات پزشکی خواند و افزود: برای این کار نیاز به کمک اتاق اصناف داریم تا در چارچوب وزارت بهداشت، اصلاحاتی را در شبکه توزیع اعمال کند.

وی به سفر امروز خود به اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: اصفهان بعنوان یکی از قُطب‌های تولید تجهیزات پزشکی در کشور مطرح است و در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، ظرفیت تولید محصولات آن افزایش یافته است.

صفوی افزود: حدود ۳۰۰ هزار محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی داخلی و وارداتی در کشور کد تاییدیه "IRC" دارد.

 قائم مقام رییس سازمان غذا و دارو به همراه مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو امروز از دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک فناوری سلامت اصفهان بازدید کردند.

پارک علم و فناوری سلامت اصفهان با هدف تبدیل ایده‌های نو به ثروت و ایجاد بستر مناسب برای نخبگان جوان از دی سال ۹۷ در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز بکار کرد.

حدود چهار ماه از شروع بیماری کووید ۱۹ در ایران می‌گذرد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار در کشورمان به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۹ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

نظر شما