شناسهٔ خبر: 40851909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار شهرستان بندرماهشهر خبر داد

اعلام وضعیت فوق‌العاده در شهرستان بندرماهشهر

بیرانوند گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در خصوص افزایش آمار مبتلایان کرونا در بندرماهشهر ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که به مدت یک ماه وضعیت فوق‌العاده در این شهرستان اعلام و از برگزاری تجمعات و مراسم نیز جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، «محسن بیرانوند» شب گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: متاسفانه از روزهای پایانی اردیبهشت و همزمان با برگزاری مراسمات و دید و بازدیدهای عید فطر تاکنون، شاهد وضعیت قرمز و فوق‌العاده‌ای در سطح شهرستان بوده‌ایم و روزانه بر آمار مبتلایان ویروس کرونا افزوده شده که این مسئله نشان از بی‌توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دارد.

 

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر افزود: این وضعیت سبب شد با در نظر گرفتن سایر جوانب، تیرماه را حالت فوق‌العاده اعلام کنیم تا بتوانیم با اتخاذ تمهیدات لازم و تشدید نظارت‌ها در برقرار شدن نکات بهداشتی میان همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی از این وضعیت رهایی یابیم.

 

وی در خصوص برخی تمهیدات اتخاذ شده بیان کرد: پیشگیری و برخورد با برگزارکنندگان مراسمات فاتحه و عروسی، استفاده از ماسک در تمامی مراکز دولتی و خصوصی توسط عوامل آن مجموعه‌ها و مراجعه‌کنندگان آنها، استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی توسط اصناف، تأمين اقلام مورد نیاز بهداشتی و ارائه پکیج آموزشی به ساکنان مناطق حاشیه‌ای و پرخطر شهر و روستا به‌صورت خانه‌به‌خانه و آگاه‌سازی آنها باید هر چه سریع‌تر ساماندهی و انجام شود.

 

بیرانوند اضافه کرد: ایجاد واحد مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارات به‌ویژه توسط شهرداری‌ها به‌طور موقت از مهم‌ترین تدابیر اتخاذ شده است ضمن آنکه معاون اجتماعی فرماندار به‌طور اختصاصی و به‌دور از هرگونه فعالیت دیگر اداری، مسئول پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبات توسط سایر دستگاه‌ها و عوامل ذکر شده در مدت یک‌ماه وضعیت فوق‌العاده است و وظایف اداری وی توسط دیگر معاونان انجام می‌پذیرد.

 

وی در خصوص نحوه فعالیت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات عنوان کرد: در این خصوص نیز طبق مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی این موضوع را ارائه خواهیم داد که در صورت تصویب همچنان استفاده از ظرفیت دو سوم نیروی انسانی ادامه یابد.

 

رئیس ستاد  مقابله با کرونا بندرماهشهر ادامه داد: بر این اساس مدیران سایر دستگاه‌ها، ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی باید یک سوم از نفرات خود را به‌ویژه نیروهایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و در خطر ابتلا هستند و همچنین بانوان باردار شاغل را به‌صورت دورکاری و یا مرخصی مورد حمایت قرار داده و از حضور آنها در محیط کاری خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف توسط مدیران، کارکنان بتوانند به فرمانداری مراجعه و تخلفات را اعلام کنند.

 

وی تصریح کرد: در راستای هماهنگی بیشتر بین‌بخشی و اعضای ستاد در اجرای برنامه‌های محوله، مقرر شد شهرداران، مدیرعامل منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل بندر امام خمینی، فرماندهی سپاه ناحیه بندرماهشهر و نیروی انتظامی، دادستان و رئیس اداره صمت و اصناف نمایندگان تام‌الاختیار خود را به دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان معرفی کنند.

 

فرماندار شهرستان بندرماهشهر عنوان کرد: باید روزهای زوج با برگزاری جلساتی توسط این کمیته، بر روند تمهیدات صورت گرفته و رفع مشکلات بین‌بخشی تحت مدیریت دبیر ستاد که شخص مدیر بهداشت و درمان بندرماهشهر است فعالیت کنند تا از بروز برخی ناهماهنگی‌ها جلوگیری و در روند اجرای مصوبات ستاد تسریع شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: همه دستگاه‌ها و مراکز دولتی و خصوصی شهرستان باید در مدت یک‌ماه وضعیت فوق‌العاده به‌صورت عملیاتی و تشدید نظارت‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه مقابله با ویروس کرونا گام برداشته، ضمن آنکه از فعالان فرهنگی و اجتماعی، اصحاب رسانه و سایر عواملی که می‌توانند در کاهش مبتلایان و تشدید نظارت‌ها نقش‌آفرینی داشته باشند تقاضا داریم همکاری و فعالیت بیشتری کرده و بیش از پیش ما را یاری کنند تا بتوانیم در پایان تیرماه کاهش مبتلایان را شاهد باشیم و به شرایط عادی و سفید دست یابیم.

 

پایان پیام/662

نظر شما