شناسهٔ خبر: 40843378 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با پانا:

رمضانی مطرح کرد: استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) و حضوری(محدود) براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت از سوی وزیر آموزش و پرورش به استان‌ها خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی رمضانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی فعالیت‌های تابستانی با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت به صورت مجازی در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزی (شاد) و حضوری(محدود) به پانا گفت: «پرداختن به مقوله غنی سازی اوقات فراغت ویژه دانش­‌آموزان با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور به جهت شیوع کرونا ویروس و تأکید ستاد ملی پیشگیری مبنی بر پویش «در خانه بمانیم» از اهمیت ویژه‌­ای برخوردار است.»

وی ادامه داد: «بدین منظور معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در تابستان سال جاری به استناد آیین نامه فعالیت‌های تابستانی ضمن بهره‌مندی از امکانات و قابلیت‌های موجود شبکه آموزشی دانش‌آموز «شاد» برنامه‌های پرورشی و فرهنگی منسجم، جامع، پرنشاط و هدف دار متناسب با نیازها و علایق دانش‌آموزان از سوی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در زمینه‌های مختلف پیش بینی کرده است.»

رمضانی افزود: «نقش بی بدیل خانواده‌ها در مدیریت برنامه­‌های اوقات فراغت و مساعدت و همفکری آن­ها نسبت به سال‌‌های گذشته بیشتر و پررنگ ­تر خواهد بود. از آن­جایی که هر خانه می‌­تواند نقش یک پایگاه را ایفا کند و والدین نقش مدیریت پایگاه را بر عهده داشته باشند بدین دلیل بهره ­مندی حداکثری از برنامه‌های پیشنهادی به مساعدت و همکاری خانواده بستگی دارد. در ضمن استفاده بهینه دانش‌­آموزان علاقه‌مند در این شرایط از فضای مجازی قطعا می­‌تواند تابستانی شاد و خاطره ­انگیزی را به همراه داشته باشد.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش هدف این دستورالعمل را تحقق پویش سلامت در خانه ماندن، استمرار فعالیت‌­های پرورشی و فرهنگی در اوقات فراغت با استفاده از فضای مجازی، ایجاد زمینه­‌های لازم برای تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش­‌آموزان، تقویت روحیه دانش‌­آموزان در شرایط قرنطینه خانگی، اهتمام به آموزش مهارت­‌های فنی و حرفه‌­ای در زمینه کار آفرینی، تقویت مدیریت اولیای دانش‌­آموزان در استفاده بهینه از فضای مجازی و افزودن تقویت هویت دینی و ملی عنوان کرد.

پایگاه‌­های تابستانی؛ مراکز دارالقرآن، کانون­‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع‌­ها و سالن‌های ورزشی، مدارس منتخب، اردوگاه­‌های دانش­‌آموزی، کانون­‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان،پژوهش­سراها، سازمان دانش‌­آموزی، اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان بسیج دانش‌­آموزی، سازمان جوانان هلال احمر، از جمله پایگاه‌­های اوقات فراغت هستند که جز صحبت‌های مورد تاکید رمضانی بود.

وی نحوه ثبت‌نام دانش­‌آموزان در پایگاه­‌های تابستانی را بدین شرح توضیح داد که مدیران پایگاه­‌های تابستانی(مدارس منتخب، مراکز دارالقرآن، کانون­‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع­‌ها و سالن‌های ورزشی، اردوگاه­‌های دانش­‌آموزی، کانون­‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژوهش­سراها، سازمان دانش‌­آموزی، اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش‌آموزان، هلال احمر، سازمان بسیج دانش‌­آموزی و.....) باید تمام مراحل تشکیل پایگاه و فرآیندهای ثبت‌نام و تشکیل کلاس­‌ها را در شبکه آموزشی دانش‌­آموزی (شاد ) مطابق با دستورالعمل انجام دهند.

تقویم اجرایی فعالیت­‌های تابستانی:

نظر شما