شناسهٔ خبر: 40835327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر کشور خبر داد؛

تصویب سند راهبردی مدیریت بحران

وزیر کشور گفت: سند راهبردی مدیریت بحران در نشست امروز ستاد مدیریت بحران تصویب شد که برای تصویب نهایی به زودی به شورای عالی مدیریت بحران ارجاع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و طبق قانون جدید مدیریت بحران باید سند راهبردی این مدیریت را تدوین و تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۲۱ آئین نامه، برنامه و دستورالعمل اقدام برای همه حوادث و اتفاقات طبیعی و غیرطبیعی در این سند قید شده است، اضافه کرد: سند راهبردی مدیریت بحران امروز تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای عالی مدیریت بحران ارجاع خواهد داده شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ۵ هدف عمده در سند دیده شده که جای آن واقعاً خالی بود زیر مجموعه هر هدف، راهبرد و زیرمجموعه هر راهبرد برنامه اقدام متناسب با موضوع و هر دستگاه لحاظ شده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از مهمترین کمیته‌های این سند کمیته آموزش، اطلاع رسانی و تبلیغ است، یادآور شد: قرار شد با پیش‌بینی، پیشگیری مدیران بحران را قبل در وقوع داشته باشیم که با تدوین مجموعه اقدامات می‌توانیم به اهداف برسیم.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر مورد بحث، شرایط ویژه تهران و مدیریت کلان‌شهر تهران است که وزیر کشور مسئول تهران است و قرار شد جانشینی آن به شهردار تهران داده شود و این موضوع حل و فصل شود.

نظر شما