شناسهٔ خبر: 40824910 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان+ جدول

بر اساس تازه ترین آمار، تا کنون بیش از هشت میلیون و 852 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 464 هزار نفر در اثر این بیماری فوت کرده اند.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 8 میلیون و 852 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-۱۹ به بیش از 464 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 4 میلیون و 712 هزار و 619 نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد؛ به طوری که تاکنون ۴۹ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشورها شناسایی شده‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

تاکنون در بسیاری از کشورهای درگیر کروناویروس جدید محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل شیوع این عفونت برداشته شده و علاوه بر بازگشایی کسب و کارها، امکان سفر و تردد برای افراد فراهم شده است.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، ایتالیا، شیلی و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز شنبه 31 خرداد 1399 (20 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان
آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

آمریکا در صدر بیش‌ترین آمار مبتلایان به کرونا؛ بیش از دو میلیون و 315 هزار نفر
ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 315 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون 121 هزار و 733 تن در این کشور به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

برزیل هم از رکورد یک میلیون مبتلا گذشت
آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در برزیل بیش از یک میلیون و 43 هزار نفر اعلام شده است. به این ترتیب برزیل بعد از آمریکا دومین کشور در جهان است که شمار مبتلایان آن به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت برزیل شمار مبتلایان در شبانه روز گذشته را ۵۴ هزار نفر اعلام کرده که برای این کشور رکوردشکن بوده است.

بیش از ۱۲۰۰ نفر هم برای چهارمین روز متوالی جان خود را در این کشور از دست دادند. مجموع درگذشتگان به بیش از ۴۹ هزار نفر رسیده است.

بسیاری بر این باورند که چون هنوز به تعداد کافی آزمایش کرونا گرفته نشده، ارقام واقعی بسیار بالاتر است. متخصصان گفته‌اند برزیل هنوز چند هفته دیگر با اوج شیوع ویروس فاصله دارد.

کشورهای آمریکای لاتین، از جمله شیلی و پرو، در حال حاضر شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا هستند.

ثبت 181 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 7 هزار 889 تن دیگر به ویروس کووید-۱۹ در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 576 هزار و 952 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 8 هزار و 2 تن رسیده است.

کرونا در هند؛ بیش از 15 هزار نفر در یک روز مبتلا شدند
مقامات دولت هند می‌گویند که در 24 ساعت گذشته 15 هزار و 666 تن در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در هفته‌های اخیر به شمار روزانه مبتلایان کرونا در هند افزوده شده است. مجموع شمار مبتلایان به کرونا در هند 411 هزار و 478 تن گزارش شده است. به این ترتیب هند پس از ایالات متحده، برزیل و روسیه در جایگاه چهارمین کانون شیوع کرونا قرار دارد.

13 هزار  و 346 نفر در این کشور در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

قرنطینه دولتی در دهلی

مقامات هند گفته‌اند هر کسی در دهلی، پایتخت، به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شود، باید به مدت پنج روز در قرنطینه دولتی باشد.

این اقدام که به دنبال افزایش شمار مبتلایان صورت می‌گیرد، انتقادات دولت‌های ایالتی و کارشناسان بهداشتی را برانگیخته است. به گفته آن‌ها چنین کاری فشار بیشتری بر نظام بهداشتی کشور وارد می‌کند، در حالی که با قرنطینه خانگی و کنترل‌های روزانه هزاران نفر با علائم خفیف درمان شده‌اند.

اما در مقابل مقامات دهلی معتقدند که کنترل نکردن کسانی که در قرنطینه خانگی هستند مشکلاتی را به همراه داشته است.

شمار مبتلایان در پایتخت هند در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر و تعداد درگذشتگان حدود دو هزار نفر گزارش شده است.

در اوایل ماه جاری مقامات محلی هشدار دادند که میزان مبتلایان تا پایان ماه آینده میلادی به نیم میلیون نفر خواهد رسید.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 322 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 293 هزار و 18 به ویروس کووید-۱۹ حکایت دارد.
اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و پس از چند روز متوالی بدون ثبت فوتی، در 24 ساعت گذشته 7 مورد مورد فوتی گزارش شده است.

کرونا در بریتانیا؛ به شمار جان باختگان 173 تن افزوده شد
تازه‌ترین آمار اعلام شده از سوی دولت بریتانیا از مرگ 128 تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ خبر می‌دهد. بر این اساس مجموع مبتلایان به کرونا که جان باخته‌اند به 42 هزار و 589 تن رسیده است.

وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی بریتانیا همچنین اعلام کرده که نتیجه آزمایش کرونا برای هزار و 295 تن دیگر مثبت اعلام شده است. مجموع مبتلایان به کرونا در بریتانیا 303 هزار و 110 تن گزارش شده است.

کرونا در پاکستان
بیش از 171 هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پاکستان تایید شده و بیش از 3382 نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

کرونا در آلمان
آلمان از 190 هزار و 965 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 8960 بیمار کووید-۱۹ خبر داده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
جدیدترین آمارها حاکی از افزایش 49 مورد فوتی و 251 مورد قطعی ابتلاء به کرونا در 24 ساعت گذشته در ایتالیا است.

شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا از زمان شروع اپیدمی در 21 فوریه تاکنون به 34 هزار و 610 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 238 هزار و 275 نفر رسیده است که ایتالیا را هشتمین کشور جهان پس از ایالات متحده، روسیه، برزیل، اسپانیا، انگلیس و هند از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 247 هزار و 925 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 7660 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

رنگ خون بر ساختمان وزارت بهداشت فرانسه
در فرانسه معترضان به نشانه خون افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، به ساختمان وزارت بهداشت رنگ سرخ پاشیدند.

گفته شده میزان بالای مرگ و میز ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در فرانسه و همچنین نحوه برخورد دولت با کارکنان بخش بهداشتی و پزشکی از جمله دلایل این اعتراضات است.

دولت فرانسه گفته که به کارکنان بخش درمان ۱۵۰۰ یورو به خاطر خدماتشان در دوران شیوع کرونا پاداش می‌دهد. این درحالی است که آنها در اعتراضاتی، دولت را به بی توجهی به کادر درمانی متهم کرده‌اند.

فرانسه تایید کرده که بیش از 159 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به 30 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه
شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در نرکیه با ثبت 22 فوتی دیگر طی 24 ساعت گذشته به 4 هزار و 927 تن و تعداد افراد مبتلا به 186 هزار و 493 نفر رسیده است.

ترکیه محدودیت‌های تردد را به اجرا می گذارد
ترکیه اعلام کرده که محدودیت های تردد را در این کشور به مورد اجرا می گذارد. این کشور دو هفته پیش محدودیت های قرنطینه را که برای مقابله با ویروس کرونا به مورد اجرا گذاشته بود، لغو کرد. هدف از اجرای محدودیت های تردد ایجاد شرایط امن برای ۴ میلیون دانش آموز و دانشجویی است که قصد دارند، در امتحانات شرکت کنند گفته شده که فروشگاههای فروش مواد ضروری و برخی از کسب و کارها باز خواهند بود. مقامات ترکیه امیدوارند اعمال محدودیت تردد در آخر هفته به میزان زیادی از شلوغی ها در خیابان ها بکاهد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سعودی از 154 هزار نفر گذشت
وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که 3941 مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته ثبت شده است. تعداد افرادی هم که جان خود را از دست داده اند به 1230 نفر رسیده است.

بازارهای عربستان از فردا باز می‌شوند
عربستان سعودی از فردا یکشنبه، مقررات منع رفت و آمد را که به علت بیماری کرونا وضع شده بود، لغو می‌کند.

همچنین با وجود افزایش شمار بیماران، تمام فعالیت‌های اقتصادی و بازار که تعطیل شده بود از سر گرفته می‌شود. تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده‌اند.

مساجد در مکه باز خواهد شد اما همچنان حج عمره ممنوع است چون پروازهای بین‌المللی لغو شده است. عربستان گفته به زودی درباره برگزاری مراسم حج واجب تصمیم خواهد گرفت.

کرونا در چین
افزایش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در پکن نگرانی‌ها در مورد آغاز موج دوم شیوع کروناویروس در چین را به همراه داشته است. شمار کل مبتلایان در این کشور با افزایش 27 نفر تاکنون 83 هزار و 352 نفر گزارش شده است.

شیوع موج تازه ویروس کرونا در چین باعث تعطیلی بسیاری از مراکز و اجبار مردم به ماندن در خانه شده است.

کرونا در افغانستان: مبتلایان به ۲۸هزار و ۴۲۴ نفر و جان باختگان به ۵۶۹ رسید
وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان از شناسایی ۵۴۶ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۱ مورد دیگر مرگ ناشی از این بیماری در شبانه‌روز اخیر خبر داد.

به این ترتیب بر اساس آمار رسمی، تعداد کل مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۲۸هزار و ۴۲۴ نفر رسید که از این میان ۵۶۹ بیمار جان خود را از دست داده‌اند.

رقم کل بهبودیافتگان به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است. ۱۷۳ واقعه جدید در کابل، ۱۳۲ مورد در هرات، ۶۸ واقعه در خوست و بقیه در دیگر ولایت‌ها به ثبت رسیده است.

کابل در حال حاضر با ۱۱هزار و۷۴۳ مورد و هرات با ۴هزارو۴۳۶ رویداد دو ولایتی هستند که بیشترین شمار بیماران در آن شناسایی شده است.

تازه ترین آمار ابتلا به کرونا در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲۸۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  295 هزار و 920 نفر مبتلا و 7 هزار و 804 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته و بیش از 60 درصد موارد فوتی در آفریقا را تشکیل می‌دهند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت آفریقای جنوبی بیشترین آسیب را از شیوع کروناویروس متحمل شده و 25 درصد از مجموع موارد ابتلا در این قاره به این کشور اختصاص دارد.

کرونا در مکزیک
بنابر اعلام وزارت بهداشت مکزیک این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته 5030 مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را شناسایی کرده که در مجموع تعداد مبتلایان به 170 هزار و 485 نفر رسیده است. همچنین مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در مکزیک به 20 هزار و 394 نفر رسیده است.

تاخیر در لغو محدودیت‌های تردد در پایتخت مکزیک

شهردار شهر مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، گفته با توجه به افزایش موارد ابتلا، بازگشایی کسب و کارها را تا زمان کاهش شیوع این ویروس به تاخیر می‌اندازد.

انتظار می‌رفت که هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید به عنوانی بخشی از کاهش محدودیت‌های قرنطینه فعالیت‌های خود را از سربگیرند. اما شهردار پایتخت امروز اعلام کرد که این شهر همچنان تا هفته آینده در وضعیت قرمز از نظر اعمال محدودیت‌های تردد باقی خواهد ماند.

همه گیری ویروس کرونا در مکزیک هنوز به نقطه اوج نرسیده است.

تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند. البته گفته می‌شود که در این کشور هم با توجه به نبودن آزمایش های کافی، آمار واقعی احتمالا بیشتر از این است. شیوع کرونا در مکزیکو سیتی بیش از سایر نقاط کشور بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما