شناسهٔ خبر: 40823391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کره‌شمالی: آمریکا به ما حمله کند، نابودش می‌کنیم

کره شمالی در واکنش به تهدید‌های آمریکا، تهدید کرد در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره، موجودیت امپراتوری به نام آمریکا پایان خواهد یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کره شمالی تهدید کرد تا در صورت از سرگیری جنگ در شبه جزیره کره، ایالات متحده آمریکا را نابود خواهد کرد.

دیپلمات‌های کره شمالی در این خصوص تأکید کردند که سال جاری (۲۰۲۰) ارتش آمریکا رزمایش‌های نظامی مختلفی را در کره جنوبی انجام می‌دهد که هدف اصلی آن‌ها استقرار نیرو‌های آمریکایی از خارج در شبه جزیره کُره برای حمله سریع به "پیونگ یانگ" است.

سفارت کره شمالی در روسیه نیز در این باره اعلام کرد که این کشور موشک‌های هسته‌ای دارد که می‌تواند هر فردی را که «جرأت کند دست خود را علیه پیونگ یانگ بالا ببرد»، مجازات کند.

نمایندگان پیونگ یانگ در این ارتباط اعلام کردند: دُور جدیدی از جنگ کُره، رویداد پرسرو صدایی را به تاریخ بشر می‌افزاید که طی آن موجودیت امپراتوری دیگری به نام ایالات متحده پایان خواهد یافت.

جنگ میان دو کره از ۲۵ ژوئن ۱۹۵۰ تا ۲۷ ژوئیه ۱۹۵۳ طول کشید. در این مدت اتحاد جماهیر شوروی و چین به "پیونگ یانگ" کمک می‌کردند و ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشور‌ها به بهانه قرار گرفتن زیر پرچم سازمان ملل، حامی "سئول " بودند. در طول ۳ سال، حدود ۱.۳ میلیون کُره‌ای کشته و زخمی شدند و واشنگتن نیز حدود ۳۶.۶ هزار سرباز خود را در این درگیری از دست داد. جنگ با آتش بسی در سال ۱۹۵۳ به پایان رسید که تا امروز معتبر است.

"مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی که در ۷۴ امین سالگرد استقلال کره شمالی از سلطه امپراتوری ژاپن در ادامه سیاست های آمریکا در شبه جزیره کره روز عید ملی را به رهبر کره شمالی تبریک گفت وابراز امیدواری کرد دو کره تا سال ۲۰۴۵، یعنی صدمین سالگرد پایان اشغال شبه جزیره کره توسط ژاپن، به کشوری واحد بدل شده باشند.

اخیرا کره شمالی به تبلیغات منفی سئول علیه این کشور معترض شد و کره جنوبی را به اقدام متقابل هشدار داد.

نظر شما