شناسهٔ خبر: 40821802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

محور رایزنی‌های ایران و افغانستان

مدیرکل بخش آسیای غربی وزارت امور خارجه، اظهار کرد: در جریان سفر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به ایران در ارتباط با سند جامع همکاری های دو کشور که مدتی گفت وگو در مورد آن متوقف شده بود بحث و رایزنی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایسنا، سید رسول موسوی دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان فردا در راس یک هیات 45 نفره مرکب از وزیر کار و امور اجتماعی این کشور، تعداد زیادی از معاونین و مدیران، بسیاری از دستگاه های اقتصادی، مرزی و کنسولی افغانستان به ایران سفر می کند گفت: هدف از این سفر که یک سفر سیاسی است انجام طراحی برای آینده روابط دو کشور و بررسی مسائل بین ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: در جریان رایزنی های دو کشور در حین انجام این سفر مجموعه ای از مباحث مطرح خواهد شد که در راس آن سند جامع همکاری های دو کشور قرار دارد که مدتی متوقف شده بود و مجددا مباحث مربوط به آن آغاز خواهد شد.

دستیار وزیر امور خارجه تصریح کرد : مجموعه دیگری از مسائل از جمله کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، کمیسیون مرزی  و ... از دیگر مباحثی است که در جریان این سفر مقامات دو کشور در مورد آن بحث و رایزنی می کنند.

نظر شما